SNYGG ELLER INTE

Det märks verkligen att våren är i antågande och att sommarens mer lättklädda mode bankar på dörren.

Jag läser om beach 2010, magrutor, 10 veckorsformtoppning och om viljan att vara snygg.

Själv vet jag inte riktigt var jag står.

Jag tycker att det är roligare att träna för ett funktionellt mål. Att prestera och bli bättre på något. Att vara snygg försöker jag fösa åt sidan och inte fokusera på när jag tränar. Men jag motsäger mig själv också eftersom jag trots allt vill se bra ut. Ibland tycker jag tom att jag är som snyggast när jag tränar trots ett rött och svettigt ansikte - bara för att jag presterar, mår bra och känner mig lycklig.

Och om snygg är lika med vältränad så blir man ju snygg på köpet om man tränar. En win-win-situation.

Just nu jag befinner mig så långt från toppform som man kan komma, mitt i urladdningen efter Vasaloppet, efter en period av kolossalt mycket ätande och mindre träning. Det är dags att shapa up nu oavsett om målet är Motala per cykel eller en bikini i stl x.


Och ja, om formen inte infinner sig så finns den här läckerbiten i garderoben...

Kommentarer
Postat av: Andréa

Precis! För mig brukar man vara snygg om man mår bra, då utstrålar man liksom massa snygghet. För att må bra behöver jag träna (och äta massa god mat, dricka vin, äta godis, umgås med vänner, få lite kärlek, läsa, skriva mm mm) och då blir jag ju också snygg :) winwin :)

2010-03-23 @ 12:08:09
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Therese

Men precis!! Jag är så less på allt beach 2010. jag kommer förmodligen läsa mindre på alla bloggar som annonserar att de tänker köra värsta raiden för att bli snygga och smala till sommaren. hur trist som helst ju. jag trodde att vi tränade för att det är så jäkla roligt och så kommer "snyggheten" på köpet. sen kanske man inte kan sticka under stol med att det är rätt härligt att känna sig snygg och fin, men vafan, ska det plötsligt vara ett självändamål? nätack, då får det vara för mig.



jag känner mig jättevacker när jag sprungit långpass. då är jag stark, cool och oftast rätt imponerad av min kropp som orkar så mycket och som är så himla häftig. utseendemässigt är jag vacker eftersom det syns på mig att jag gjort något jag älskar, och dessutom känner mig stolt över mig själv. sen råkar det väl vara så att för att någon annan ska tycka att jag är attraktiv just vid den tidpunkten så måste denna någon gilla rödsprängda ögon, lite pluffsiga kinder (av nån anledning blir jag lite svullen av långpass) och ett något förvirrat och bortkommet leende. och om nån gör det så fine, jag känner mig hur som helst vacker då. och det räcker för mig. jag behöver ingen beach 2010-satsning.



förlåt för att jag spammar ditt kommentarsflöde med jätteinlägg. jag ska skriva på min blogg istället. :)

2010-03-23 @ 13:14:50
URL: http://theresewahlgren.blogspot.com
Postat av: Malin

Bra inlägg!!

Håller med dig! Skulle aldrig sluta njuta av det goda för att jag ska vara snygg och smal. Beach 2010 är inget för mig heller. Jag vill hellre vara stark, snabb och uthållig. Visst sticker inte under stolen att jag gärna är snygg oxå, men som sagt det kommer ju på köpet ;)

2010-03-23 @ 16:14:35
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Sofy

Ha, ha, klockrent! Jag har en jag med!

2010-03-25 @ 20:46:44
URL: http://www.uppochhoppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback