ONSDAGENS TRÄNING

...dessutom med celebert sällskap på mördarpassen! En grym kväll! Tack Elin!

X-fit, 30 min

Idag var det fokus på ben (benböj, upphopp, klättrande/springande stående mot bräda, sumosving osv) och axlar (armhävningar, arnold-dödaren, omvänd arnord, sumosving och klättrande planka/armhävning).

Det kändes inte helt idealiskt med tanke på att vi anmält oss till boxning direkt efteråt där vi skulle behöva både axlarna och benen (slag och sparkar).

Roligt, jobbigt, svettigt och pulshöjande!

Box, 60 min

Redan under uppvärmningen suckade jag och stönade och gnällde till Elin: Jag döööör... Mina ben var helt slut och bara uppvärmningsjoggen med lite varierande övningar kändes oöverkomlig. Hur skulle detta gå?

Men det gick skitbra! Jag älskar boxning, varför har jag inte kört det på så länge frågar jag mig själv. Men det nästan roligaste är att få peppa och skrika på Elin och se till att hon blir lika trött som jag kände mig. Massa slag, massa sparkar och så lite extra styrka... ja, ännu mer armhävningar. Mjölksyran kom direkt i axlarna. Tvingade mig själv att göra fem stycken på tårna men det var verkligen max och sen plankan på det igen - men det kändes stabilt. (Roligt att få ett kvitto på att träningen gör något framsteg.)

Så skönt pass och nu är det bara att vänta in träningsvärken... Grrr...



Ont i knogarna, skakig i underarmarna...


Helt slut i mina små stackars axlar...

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack själv :-) Ja du var verkligen grym på plankan, jag kände mig som världens klenis...

2010-03-31 @ 21:41:31
Postat av: frida

Sköna bananer på hur härligt det låter! Box är grymt! Jag var darrig i händerna även på förmiddagen dagen efter boxpasset mitt. Glad påsk på dig, jag kommer ringa...!

2010-03-31 @ 21:44:14
URL: http://fridfullt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback