DAGENS TRÄNING

Igår var det helvila men idag tog jag mig ut i skidspåret igen.

Längdskidor, 1 tim 5 min

10,8 km.

Det visade sig att spåret enbart var uppåkt av några tidigare skidåkare men förmodligen så blev det verklighetstrogen träning inför Vasaloppet. Glidet var dåligt men vi tuggade på och jag fick som vanligt sällskap av Daniel hela passet och han har även skämt bort mig med fika efter skidträningen varje gång. Det är inte för intet man gärna tar en tur med honom.

Tre varv på 3 km-spåret och två varv på korta 1 km och en skön bekräftelse på att vi höll 10 km/h-hastighet trots att det kändes som att vi tog det rätt lugnt, stod still ibland, nästan fick staka i utförsbackarna och att jag dessutom fastnade och stod still när staven gick igenom ett islager och höggs fast (jag drog armen framåt och det knäppte till i axeln och handen slets ur stavgreppet som tur var). Lite chockad men glad att det gick bra ändå. 

På söndag ska jag lyda det råd jag fått flest gånger denna vinter, ta det lugnt, och jag kan inget annat så därför känns det bra...

Fick även för mig att testa att åka i en tunnare tröja eftersom det varit så varmt på sistone och att vädret på söndag fortfarande verkar variera på prognoserna... Det fungerade bra och jag är nöjd med att ha ett svalare alternativ ifall det blir varmt under loppet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback