DAGENS STRAFFRUNDA

Löpning, 30 min

Straffrunda verkar vara ett begrepp som närmast skulle kunna beskriva känslan innan passet. Jag var mer eller mindre tvungen att ge mig ut och jag tvingade mig själv.

Tankar som snurrade: Just do it. Leta fram löparkläder... hur gör man? Borde jag inte gå på gymmet. Det är lättare att bli serverad ett pass. Vill inte. Borde. Kom igen nu. Det är varmt, det är ljust och någon gång måste vara den första. Sedan blir det bara lättare.

Och jag gjorde det. Jag tillät mig själv lunka runt, utan klocka och utan att det blev för jobbigt och det var skönt att komma ut och skönt att röra på sig på det här sättet som kallas löpning eller åtminstone jogging en dag som denna.

Fridas vasaloppstips om sommarprataren Åsa Nilsonne roade mig och intresserade mig under tiden och gjorde det enklare. Jag styr min egen hjärna. Härligt. 1-0 till mig.


Länge sedan löparpjucksen var på...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

ja men visst är det svårt att komma igång med löpningen! Jag har försökt mig på det några gånger i Portugal och tagit bort all press på tider, resultat och puls. Bara sprungit och gått om vartannat. Försökt att hitta lusten igen. För jag vet ju att den kommer när man väl kommit över löpningströskeln. Bra gjort att bara göra!

2010-03-31 @ 13:12:40
URL: http://traningseffekt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback