SEMESTERVECKANS TRÄNING

Med omsorg hade vi valt ut ett hotell som passade alla våra önskemål och däribland ett gym. Det är alltid svårt att avgöra från beskrivningar och några smickrande vidvinkelfoton från hotellets hemsida huruvida det är något att hänga i julgran eller inte - men detta gym var väldigt fräscht, rymligt och vi kunde hitta både konditionsmaskiner, hjälpmaskiner, fria vikter och en avdelning med mattor och bollar.



Söndag:

En timme i gymmet efter mer eller mindre en heldag i solen. Efter 15 minuter på cross-trainern så fullkomligen rann svetten och kladdades ut med solkrämen och huden kändes minst lika röd som den såg ut. Körde armstyrka och mage innan jag lockades att testa lite yoga (från body-balance-upplevelsen) på egen hand och jag gillar det bara mer och mer!

Måndag:

Ett kort pass innan middagen blev 15 minuter crosstrainer och 15 minuter på sittcykel där jag kämpade för att inte glida av sadeln och tror jag spände en hel del nya muskler.

Tisdag:

40 min morgonjogg innan frukost! Jag trodde aldrig jag skulle klara av det och att dessutom springa med någon som är så mycket snabbare var jag rädd skulle göra mig på dåligt humör... men när turen går sida vid sida med någon man tycker om, utsikten är helt ny och bergen och havet lyses upp av solen som lovar en fin dag då kan det bara inte gå fel. Himla bra tur, speciellt med tanke på mina farhågor.



Onsdag:

C:a 4,5 timme vandring. Precis där vi bodde gick Kroatiens högsta bergskedja och med gympaskor på fötterna, några smörgåsar från frukosten och torkad frukt som proviant påbörjade vi stigningen. Vi hade blivit varnade att det var farligt vid dåligt väder och att markeringarna kunde vara mer eller mindre bristfälliga och de kartor vi fick från turistbyrån betod av utritade stigar men utan några som helst hållpunkter så det var omöjligt att förlita sig till dem.

Regnet duggade hela tiden och jag kände mig både varm och kall på samma gång. Efter att ha gått fel och sedan äntligen börjat förstå systemet med prickarna på stenarna så tog vi oss högre och högre upp. Klättrade genom snåriga ris, över rullande smågrus och vickande stenområden. Det började kännas lite otäckt och väldigt brant och regnet tilltog. Trots att det inte var så väldigt långt till toppen så var det den brantaste biten kvar och det gick inte ens att ana hur någon människa skulle kunna ta sig upp dit. Efter en fikapaus tog vi ett moget beslut och vände hemåt medan vi hade krafter och gott humör kvar. Otroligt vacker utsikt fick vi och en lagom dagstur.



Torsdag:

Nu började semesterlugnet infinna sig och det blev bara en morgonpromenad ytterligare. Det var så fint att gå på stranden, förbi hamnen, bagerier med nybakade godsaker och höra vågorna sakta skvalpa in över de vita klapperstenarna.



Resterande dagar blev slappa, om än lite sightseeing med stadsvandring och promenad i nationalpark. Och så klart några längder i poolen, som var si så där 10 meter lång.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ohhh! Underbara dagar! Blev smått avis faktiskt :)!

2010-06-08 @ 07:36:46
URL: http://www.annoula.se
Postat av: Lina

Det ser jättevackert ut! Vilken fin miljö!

Vilken fantastisk vecka!



Nu måste det vara dags för norrland snart igen! :-)



Kul med lite happening på gymmet!



Vi pysslar på här hemma med trall och hylluppsättning :-)



ha en fin tisdag!

Kramar till dig!!!



2010-06-08 @ 09:23:17
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Härligt att få till lite träning på semestern! Och vad fin bloggen har blivit.

2010-06-08 @ 09:35:57
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: JoHo

Men åhhhhhh.... Kroatien. I love! Vi var där för några år sen och det var rent ljuvligt tyckte jag. Det låter ju som om du har ungefär samma uppfattning HÄRLIGT :D

2010-06-08 @ 13:15:08
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback