LÖPNING

Jag känner något som det var länge sedan jag kände... ett sug efter löpning. Jag tror att jag har alla marathon-löpare att tacka för det. Som vanligt får jag storslagna idéer och fantasier innan jag ens kommit igång att träna. Det ser ju så lätt ut för alla andra. Men eftersom jag inte tränar eller tränat löpning på länge så är det bara att inse att jag idag är långt ifrån där jag vill vara.

Imorgon får jag besök av en vältränad tjej och om jag har tur så kan vi ta en runda i skogen då. Det ser jag fram emot.

Oh, på tal om det, jag tränade igår och sprang faktiskt lite grann. Ett kort kvällspass. Bara för att Funbeat ligger nere så kan jag ju skriva om träningen här.

Roddmaskin, 20 min.

4 km. Stadigt och lätt tempo, 2:30 min/500 m. Utan handskar men kändes lätt. Kul.

Löpband, 20 min.

Började på 9,5 km/h och det kändes så bra att jag ökade till 10,0 och 10,5 och körde sista minutrarna på 11,5 och tyckte att det kändes som att det gick så fort. (Galet att jag känner folk som springer maran, dvs 42 kilometer i tempo omkring 13 km/h...) Man måste ju börja nånstans.

Kommentarer
Postat av: Lina

godmorgon!



Härligt med löpargnista! Jag försöker få ihop ett eller två pass med löpning i veckan, så härligt att kunna springa ute nu :-)!



Jo bikinibyxorna är lite högre än vad de brukar vara och är jättesköna :-)



midsommar ska jag åka hem till mitt småland och fira utan min sjöbuse som ska vara kvar här och jobba hela helgen. Trist att inte kunna fira tillsammans men det ska bli underbart att få åka hem och träffa familjen.



usch jaa, jag förstår att du är less på avstånd!



hoppas på hösten!!! :-)



Ha en riktigt fin och härlig dag med Lisa!



Kram!

2010-06-09 @ 09:11:11
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Jag har ju också drabbats av löpsug (länge sen jag kände så..) men satsar ju på tennisen för tillfället så löpningen får vänta lite. hoppas suget håller i sig till semestern.

2010-06-09 @ 09:22:49
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Anna

Just nu vill jag bara springa och spela tennis :)!

2010-06-09 @ 15:14:29
URL: http://www.annoula.se
Postat av: Miranda

Härligt med löpsug!

2010-06-09 @ 18:14:27
URL: http://www.mirandasminut.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback