HELGSTART

Löpning, 25 min

Jag inledde helgen med en kort jogg-runda runt Strömmen i Norrköping.

Yoga, 70 min


Sedan gick jag och Annelie till Folkparken för att köra ett yoga-pass utomhus med World-Class och Rexona.

De hade inledningsvis lite strul med musiken och det var en hel del folk i rörelse och tråkigt nog för arrangörerna var vi enbart sex stycken tappra deltagare.

Om jag kom ihåg rätt så var det en "Virja"-yoga (eller något liknande?) och vi började med en kort meditation och sjung Aum-ljud och detta hade jag lite svårt för. Men sedan var yogan igång och det är häftigt att trots en helt ny instruktör från Stockholm så är övningarna desamma som de jag gjort innan.

Solhälsningar, krigare, bakåtböjningar och vridövningar och nog tycker jag redan, efter några BB och yoga-pass, att jag känner mig lite mer uttänjd och rörlig.

(Jag hade svårt att hålla mig för skratt när en överförfriskad man på cykel stannade och försökte hänga med i yoga-rörelserna)

Lite lätt frusna men nöjda och utsträckta gick vi därifrån en dryg timme senare, en yoga-matta och en goodie-bag rikare.


Bjuder på en trött pose efter passet...

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh vad härligt att yoga utomhus!

Snygg pose!!

Du får dra med mig på yoga här i Lule!!! :-)



KRAM!!

2010-06-18 @ 22:28:06
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Andréa

På måndag körs det i gbg vilket jag verkligen ser fram mot! Hoppas det är bra väder bara så vi inte tvingas in..



Och ja, visst krävs det inte så värst många pass innan man känner sig mycket rörligare! fint.

2010-06-19 @ 08:30:52
URL: http://lopningolivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback