GOD MORGON

Vaknade pigg och glad och utvilad. Lördag och inga planer alls.

Bestämde mig för att köra Body Pump vilket jag inte jag på väldigt länge och inser att träningsvärken kommer heta duga.

Löpband, 20 min

Jag såg inte till en enda kotte på hela gymmet när jag kom. T.o.m. i receptionen var det tomt och det var en skön känsla att ha alla maskinerna för mig själv. Det varade i max fem minuter då mer och mer folk började droppa in.

Hann med 20 min på löpbandet innan passet.

Började väldigt försiktigt eftersom jag nyligen ätit frukost och det dessutom var morgon.

5 min: 8,7 km/h, 5 min: 9,5 km/h, 8 min: 10,5 km/h, 2 min: 12 km/h. Kändes lätt, kul och som en bra start!

Styrketräning, 60 min

Riktigt kul med nya låtar även om jag fegade lite med vikterna och istället försökte tänka på hållning, position och köra så strikt jag bara kunde.

Det kändes bra att det inte var för tungt, trots att jag lastat av lite. Det var genomgående kul att träna!

Jag körde dessutom ensam med hantlar (4 kg/styck) på 8-minuters-låten med utfall och kände mig stark på armhävningarna (på tå) och plankan i svåraste läget.




Kommentarer
Postat av: Petra

Så skönt att vakna utvilad på lördag. Jag passade på att ta en riktig lång sovmorgon :) Låter skönt med Bodypump, tror det blir det för mig imorgon faktiskt. Skönt att ta något lite lugnare pass och verkligen tänka på hållningen och teknik :) Fler som skulle behöva göra så tror jag! Hoppas du får en fin lördagkväll!

2010-06-19 @ 20:34:46
URL: http://frokenpe.blogg.se/
Postat av: JoHo

Vilka många vackra foton du lägger in på bloggen - gör mig både tränings och mat-frukt-bubbel-sugen :D

2010-06-19 @ 21:24:08
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: pilla

Stilren blogg!

2010-06-20 @ 08:19:47
URL: http://www.pernillabredolt.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback