DAGENS TRÄNING

Jag startade helgen på ett härligt sätt, har fyllt den med massa roligt och ikväll så avslutades den med söndagsyoga. Ett power-yoga-pass på 75 minuter.

Yoga, 75 min

Jag kände mig sargad redan när jag haltade ner till gymmet. Träningsvärken efter Body Pumpen var(är) inte nådig och jag har en hatkärlek till den här smärtan som uppstår bara jag försöker sätta mig ner. (Plus att jag har stora onda skavsår på bägge hälarna)

Jag var dock positiv innan yogan och trodde att det skulle bli skönt att sträcka ut - men ack så jag bedrog mig! Det var ren och skär smärta och idag stod/låg jag mest och grimagerade. Det var så ofattbart jobbigt att bara sträcka ut armarna i krigare nummer två. Fyra andetag och ont, ont, ooont. Men ont är också skönt, när det släpper.

Solhälsningarna var i stort sätt omöjliga att få till, i varenda position var det någon muskel som sa ifrån, krampade eller bara fick mjölksyra direkt. Hela min kropp bara strömmade ut värme och jag tror jag kände blodet pulsera i samtliga ådror.

Stretchövningarna kunde inte komma tillräckligt snabbt idag. Då var det ändå mer kontrollerade tänjövningar och visst kändes dem också men mer på ett bra sätt.

Sammanfattningsvis så var det ett annorlunda pass på grund av min kropps status men totalt sett så är jag ändå nöjd och tar med mig en skön känsla och utan att veta så tror att det var gott att få genomströmmning av blod i mina stela muskler.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ajaj förstår att det gjorde ont. Inte att leka med att köra yoga efter träningsvärk efter Pump. Skönt iaf att sträcka ut. Var såå längesen jag gick på yoga. Kanske har lite mer tid till sånt nu när jag inte måste cykla som en tok :)



Tack så mkt för alla kommentarer, hejarop och pepp. Blir alldeles lycklig.

Kram på dig!

2010-06-21 @ 10:38:09
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Värst vad du tränar yoga nuförtiden.! Kul! Förstår att det måste ha varit rätt så vidrigt med sån träningsvärk dock.

2010-06-21 @ 13:16:35
URL: http://Traningseffekt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback