DET HÄR MED VANDRING

Jag känner mig mer eller mindre fjällvandringsfrälst och önskar att fler människor tog chansen och såg våra svenska fjäll, dessa fantastiska tillgångar och vackra vackra vyer. Frisk luft, avskildhet och långt ifrån alla krav och måsten. Det är ren och skär terapi att bara gå, bara fokusera på att få i sig tillräckligt med energi, trampa rätt, ta hand om sin kropp och så se sig omkring på allt det vackra som bara står där framför en.

Jag rekommenderar alla, ja, verkligen ALLA att testa på detta. Det går att göra hur enkelt eller hur svårt som helst. Tält eller stuga. Vandra jättelångt, jättekort eller inte alls. Vi mötte folk som flygit helikopter ut och bara bodde mitt ute i fjällen och njöt av naturen och målade. Det enda som behövs är en ryggsäck och ett par rejäla och bekväma kängor och den utrustningen går till och med att hyra på vissa stationer om man inte vill investera i det själv.

OK, under dagen kommer min fjällvandringsberättelse...


Trivs i fjällen, trots lite regn

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja visst är det alldeles underbart! Jag blev totalfrälst förra året och är väldigt ledsen för att det inte hinns med någon fjällvandring i år. Funderar dock på att boka in en vandringshelg någonstans kring stockholm för att bota det värsta suget..

2010-07-28 @ 17:43:58
URL: http://traningseffekt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback