SISTA KVÄLLEN

Nyårsafton bestod till stor del av mycket gott att stoppa i magen...

Innan det var dags för kvällens femrätterssupé så laddade jag med en gammal matlåda från frysen som kom väl till pass. En engångsföreteelse eftersom jag aldrig äter sådana annars men detta hade blivit kvarlämnad efter min brors sejour i Norrköping i sommar...


Undantag...

Kvällen spenderades på restaurang med trevligt sällskap och mycket vällagad mat och goda viner.

Under de två första rätterna, halstrade pilgrimsmussla serverad på en lök- och kalamatasala och sparrissoppa med örtbröd, så försökte jag visa på gott bordsskick och lät kameran ligga i väskan men efter ett par glas vin (och mitt sällskaps egna fotograferande) så var det ok att dokumentera resten av menyn.


Oxfilé med potatiskaka och café de paris.

Chevrètoast

Hallon- och vitchokladpannacotta med granatäpple

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback