DAGENS TRÄNING

46e339bbfb93a3a1340894712b7dab2b.png

 

Längdskidor, 3 tim 49 min.


43 km.

 

Idag har jag avverkat ett helt skimarathon! Ett rejält långpass i helt lagom temperatur och en skön känsla att kroppen känns relativt bra. Några små känningar som jag ska ta till mig och smörja och träna lite extra. Det kändes bra med energin trots att jag bara hade med mig en banan, en halv flaska saft och en smörgås med ost.

 

Glad och nöjd efteråt! Nu väntar middag i stugan och hittills har jag hållt mig borta från godiset hela dagen!

 


Kommentarer
Postat av: Susanna

Härlig dag!

2010-01-16 @ 19:18:53
URL: http://powersus.blogspot.com
Postat av: anki

Låter alldeles underbart! :) Bra jobbat!

2010-01-16 @ 22:39:07
URL: http://www.traningslyckan.blogspot.com
Postat av: Anki

Så himla härligt! Ser fram emot att själva kunna köra sådana långpass något tag..:)

Postat av: Jane

Åh, verkar SUPER och det ser härligt ut! Önskar att jag hade kunnat celldela mig och vara med er också! :) Ta hand om dig ordentligt, hoppas att känningarna slutar bråka. Hälsa alla tjejerna så gott från mig! Kram

2010-01-16 @ 23:13:17
URL: http://www.felicitasblog.com
Postat av: Marie

43 km! Fantastiskt, du är ju grymt bra...på bild oxå:)

2010-01-16 @ 23:32:36
URL: http://sorgsen.blogspot.com
Postat av: ola

kan bara hålla med ovanstående. De siffror du ger säger att du e i grym form. Kör hårt.

2010-01-16 @ 23:47:53
URL: http://cykelola.blogg.se/
Postat av: Sanna

Så härligt med längdskidåkning! Jag är lite avundsjuk på dig för tillfället ;-) Jag vill också skida!

Ha en bra dag!

2010-01-17 @ 10:39:51
URL: http://ovninggertraning.blogg.se/
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

duktigt duktigt! :D

2010-01-17 @ 11:16:02
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Emelie

43 km herregud, vad härligt det låter. Du är grym som kämpar på! Sen är det också grymt att du tar beslut som du själv mår bra av, som att sluta äta socker (i vissa sammansättningar som jag förstår det) Stort grattis till dina hitintills avklarade dagar. Du har verkligen karaktär.



Jag har tänkt en hel del på det här med träning på senaste tiden. Sedan det började bli lite kallare i november har jag knappt varit ute och sprungit alls, max en handfull gånger. Jag tänkte att jag skulle simma istället men det har blivit samma sak, jag har kommit iväg fyra gånger på två månader. Nu när vi var uppe och åkte skidor så fick jag en nytändning av att vara ute och röra på mig och känna musklerna arbeta och då tänkte jag att det blir perfekt att fortsätta på denna positiva känsla när vi kommer hem. Tyvärr så är det ju inte alls lika lätt när vardagsstressen sätter in, jag är hemma runt 18 på kvällarna och då måste det handlas och tvättas och jobbas lite till och sen vill jag fortsätta att träffa mina vänner på tisdagarna och helgerna försvinner i ett nafs och vips så försvinner veckorna. Dessutom är det ju en sak att åka slalom som är det roligaste jag vet och en helt annan att gå ut och springa i ett blåsigt och slaskigt Malmö. Jag vet ärligt talat inte just nu var jag ska hitta vare sig inspirationen eller orken att göra någonting alls. Eller tiden för den delen. Din blogg är inspirerande för att du skriver om hur du tycker att det kan vara jobbigt och tråkigt och inte bara romantiserar över hur underbart det är att svettas eller hur en dags missad träning kan vara en halv katastrof. Jag låter lite hård nu men hur härligt det än är med all den där energin så blir jag ibland mer trött än pigg av att veta att jag inte är ens i närheten. Ja, nu har jag verkligen babblat och öst ur mig allt mitt dåliga samvete över dig. Det är inte meningen men jag tänkte bara om du har något tips på hur jag kan återfå motivationen?



Tack för att jag fick prata av mig, fast du inte haft något val ;)



Kramar Emelie

2010-01-17 @ 16:58:23
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Ulrika

wow wow wow! Vilket grymt bra pass. Impad och hoppas att du känner dig lugn och redo inför Vasan. För det kommer ju att gå galant för dig.

2010-01-17 @ 18:52:41
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Miss Agda

Du är min skididol, annika!

Stor kram!

2010-01-17 @ 19:16:12
URL: http://www.missagda.blogspot.com
Postat av: frida

Helt underbart hur stark och bra du kör skidor! Susar förbi med ett ständigt leende. Glädjande att se dig i spåret och det smittar.

2010-01-17 @ 19:25:39
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Postat av: Lina

Jag håller med Miss Agda, du är min skididol också!!

Du har sån otrolig kämparglöd!

Grymt bra jobbat!



Bamsekram!



2010-01-17 @ 20:28:09
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Emelie

Hej! Jag hittade precis hit från Miss Agdas blogg och tänkte bara säga hej. Kikade igenom lite av dina inlägg och vad jag förstår är du också ifrån Sundsvall och bor i Östergötland. Stämmer det? Själv är jag från Timrå och bor numer i Norrköping. Jag tränar också inför Vasaloppet! Kram Emelie

2010-01-17 @ 22:35:18
Postat av: Elin

Du är så duktig! Ser fram emot att få ha dig som min privata skidlärare nästa år ;-) Vi kan väl höras i veckan och kanske ta en tränings- eller fikadejt (utan kakor såklart)? Kram och godnatt

2010-01-17 @ 23:19:50
Postat av: Annika

Tack för alla kommentarer! :)



Emelie (utan blogg): Hej! Vad roligt! Ja, jag är från Sundsvall. Är du van skidåkare? Vad roligt att du bor i Norrköping också! (Du har ingen egen blogg så jag kan följa dina framsteg?)

2010-01-18 @ 09:13:26
URL: http://tremil.blogg.se/
Postat av: Admin Malin

Härligt åkt! Vilken långtur!!!!

2010-01-18 @ 09:41:52
URL: http://motmaran.blogspot.com
Postat av: Malin

Du är grymmast!!

2010-01-18 @ 10:25:10
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nej, jag är inte särskilt van skidåkare. Stog på längdskidor för första gången sedan barnsben i Torsby skidtunnel i november. Första gången jag gör Vasaloppet och ska fortsätta med en klassiker. Ska du göra klassikern nu med? Vad jag förstog har du gjort tjejklassikern tidigare. Hur löser du skidåkningen på vardagskvällar? Tänkte på att det blir så mörkt, och det finns inga upplysta spår här väl? Vart brukar du köra? Jag har kört på Himmelstalundsfältet och i Vrinnevi jag. Bökigt när man inte har bil, men jätteskönt att det är rätt nära till spåren ändå. Kram Emelie

2010-01-18 @ 18:42:11
Postat av: Emelie

Har förresten inte någon blogg tyvärr, men varit sugen på att skaffa..

2010-01-18 @ 18:44:21
Postat av: Annika

Emelie: Vad roligt! Men vad mycket likheter! Jag var ju också i Torsby i november och började iofs åka skidor ifjol men ändå :) Jag funderar som bäst på var jag ska åka någonstans imorgon kväll, har heller inte bil men funderade på himmelstalund iaf trots att jag hört att spåren är grusiga. Annars har jag haft tur att lifta med någon eller tagit med skidorna på tåget till Linköping och åkt i Sya med en kollega :) Angående klassikern så har jag sagt att jag gör en sak i taget men är också anmäld till Vätternrundan så vi får väl se... löpning är dock inte min gren. Tränar du förresten på nåt gym i stan? :)

2010-01-18 @ 20:15:06
URL: http://tremil.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja verkligen många likheter! Vad smidigt att du kunnat åka med en kollega. Jag tränar på Centralbadet annars. Resonerade som så att jag ville ha simning/gym/pass på ett och samma ställe+extra bonus att man får tillgång till deras relax. =) Inte världens bästa utbud av bänkar vid dom fria vikterna, annars helt ok ställe. Tränar du på något gym?

2010-01-18 @ 22:35:41
Postat av: Annika

Emelie: (Kanske får ta och flytta över den här konversationen till mejl-form? :) Jag huserar på WorldClass och trivs bra där. Har aldrig sett Centralbadets gym faktiskt fastän jag varit där och simmat. Lät som en bra kombination iaf. Tror du att det är omöjligt att köra på Himmelstalund ikväll, är det för mörkt? Jag funderar på att göra ett försök. Närheten känns smidigare än att släpa med packning på en buss osv. Eventuellt får jag investera i en pannlampa, fast jag tycker att det är riktigt nördigt :)

2010-01-19 @ 10:11:49
URL: http://tremil.blogg.se/
Postat av: Emelie

Bra idé, maila mig gärna ist! Det är nog inte omöjligt att köra på kvällen, bara jag som fått för mig att det blir så mörkt. Men när jag lämnade Himmelstalund vid 17-tiden en dag förra veckan så var det faktiskt fortfarande ok att åka. Var du dit ikväll? Var det ok? Jag funderar på att dra dit efter jobbet imorgon. Det var himla frestande att åka idag med all fin snö som kommit. Jag har inte heller en pannlampa (än), känns som att det går så mkt pengar på träningsgrejjer ändå med dessa nya intressen. Men får se om jag kommer skaffa någon framöver. Verkade finnas schyssta på uteliv till inte allt för hiskliga priser. Vad köpte du för cykel till tjejvättern? Hoppas du haft en bra dag! Kram Emelie

2010-01-19 @ 21:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback