DAGENS SKIDÅKNING

Fick överraskande sällskap idag av Daniel som precis införskaffat ny skidutrustning. Roligt med någon att åka med även om det var mer eller mindre knäckande när han hade hävdat att han inte alls var snabb och det var länge sedan han åkte och dålig rygg och bla bla... och sedan körde han så klart riktigt bra och snabbare än mig. Men jag skyller på att jag hade dåligt glid idag och var trött efter gårdagens stakning.

Han försökte släta över det hela genom att övertyga mig om att tjejer är mer uthålliga istället.



Längdskidor, 1 tim 8 min

12,5 km.

Eftersom spåret är så platt så blir det mycket fokus på stakning. Det går liksom inte tillräckligt fort att diagonala. Blev fort trött i armarna och axlarna fastän jag försökte tänka på att det är mage och rygg som ska jobba.

Fem varv blev det och jag kan inte sluta tänka på att jag ska åka 7-8 gånger så långt - om bara en månad!

Kommentarer
Postat av: Miranda

Det kommer att gå grymt! Kul med sällskap dessutom :)

2010-02-07 @ 22:21:42
URL: http://mirandasminut.se
Postat av: Therese springer

Hu, jag tänker också på det. Hela tiden. Känns helt sjukt. Ska du köra nåt mer seedningslopp? Jag tycker att du ska komma till Ulricehamn på söndag!



Jag fick lite schyssta teknikträningstips ang stakningen i helgen. Egentligen visste jag ju redan om dem eftersom min rullskidstränare i höstas gjorde sitt bästa för att banka in staktekniken i mig, men jag tycks ha glömt. Nåja. Såhär: Testa att liksom låsa fast armarna i den vinkel som de är i när du sätter i stavarna i marken. Sen stakar du, UTAN att ta i med armarna på slutet och utan att släppa stavarna bakåt. Du ska se ut som en fällkniv ungefär, eller kanske ett gångjärn som bara böjs i höften. Benen ska vara så raka det går. När jag testade det här så kändes det som att magen jobbade automatiskt, men det hjälper att tänka på magen hela tiden också. :) Hoppas det här inte var alltför flummigt beskrivet...

2010-02-08 @ 07:15:57
URL: http://theresewahlgren.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tack för lyckönskningarna Annika! Hoppas att vi ses i Sälen eller Mora. Det vore jätte kul att säga hej till dig.



Det känns som att det kommer att gå grymt bra för dig på Vasan med all den träning som du gör.

2010-02-08 @ 07:57:21
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: Lina



Det kommer att gå jätte bra för dig om en månad, det är jag helt övertygad om! Med all skidåkning du redan har i benen och med din kämpar vilja så kommer det gå finfint!



Ses snart :-)

Kram!!

2010-02-08 @ 09:26:39
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback