PASS TVÅ

Cykling, 60 min

Eftersom det närmar sig Vasaloppet och jag, enligt alla tips man kan få, bör köra långpass flera helger innan tävlingen, så ville jag utsätta kroppen för ytterligare belastning efter skiåkningen utan att få äta middag emellan. Jag åt dock en halv banan och drack lite varm saft innan jag bytte om till gymkläder och kastade mig upp på spinningcykeln i gymmet bara en kvart efter att jag kommit hem.

Körde sittande hela passet och med pulsklockan som guidning siktade jag på en timme med medelpuls på c:a 160. (Resultatet blev 159 så det var godkänt!)

Det var lite tungt, pulsen är mycket lägre än vid löpning (och skidåkning) men jag körde riktigt tungt periodvis och varvade snabba låtar med tunga även om jag satt ner hela passet. Nöjd, pigg och stark känsla efteråt.


Kommentarer
Postat av: Malena

Härlig träning, imponerande och utmanande!



Var har du köpt baddräkten med ben?



Trevlig söndagskväll på dig!

/Malena

2010-02-21 @ 20:56:20
Postat av: Miranda

Bra jobbat! Håller verkligen med dig angående pulsen, det är nästan brutalt jobbbigt att komma upp i 80% av max, när man gör det med lätthet i löpning.

2010-02-21 @ 23:08:25
URL: http://mirandasminut.se
Postat av: Annika

Till Malena: Tack så mycket! Baddräkten kommer från Stadium :)

2010-02-21 @ 23:55:49
URL: http://tremil.blogg.se/
Postat av: Malena

Tack Annika! Letade upp den på hemsidan, galet snygg! Tyvärr slut i nätbutiken och min butik har den inte hemma men jag har mailat dem och bett dem ta hem den. Vi får väl se hur det blir!

Jag blev så glad när jag såg den, jag har velat ha en sådan länge. Snygg, sportig, praktisk och bekväm (inbillar jag mig...)!



Tack för hjälpen och fortsätt med din härliga, inspirerande träning!

/Malena



2010-02-22 @ 07:41:48
Postat av: Annika

Till Malena: Ajdå, vad typiskt att den var slut. Hoppas att du lyckas få hem den ändå när du väl hittat den. Det är ofta så att man vet vad man vill ha men så är det svårt att hitta något som passar. Jag var nöjd med den men tyget är inte riktigt så blankt baddräktstyg så att du vet... det är lite "tjockare" så det känns ännu mer som en brottardräkt :) Och tack för dina snälla kommentarer om bloggen!

2010-02-22 @ 08:07:34
URL: http://tremil.blogg.se/
Postat av: Jesper Hjortsberg.

"Håller verkligen med dig angående pulsen, det är nästan brutalt jobbbigt att komma upp i 80% av max, när man gör det med lätthet i löpning."



Det är för att pulsen är grenspecifik, det som är 80% av maxpuls i löpning är inte automatiskt detsamma i cykel. Beroende på hur effektiv du är inom varje gren.



Så jag förstår att det känns brutalt jobbigt :)

2010-02-22 @ 17:40:54
URL: http://jesperhjortsberg.wordpress.com
Postat av: lisa

haha, jag gillar verkligen det här kortet! sjukt bra!! och du ser jättestark ut i skidspåret, med nästan 35mil i kroppen kommer du klara vasan lätt!

2010-02-22 @ 21:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback