DAGENS TRÄNING

(Igår råkade jag ut för en ofrivillig vila igen när huvudet inte ville vara med. Dessto mer tacksam blir jag när det gått över och jag kan träna igen.)

Eftersom snön fullkomligen vräker ner avstod jag från skidförsök idag och trots det pratas om kaos och olyckor överallt så känner jag mig lycklig ner snön dalar. Det är så vackert och förstår inte riktigt vad det är att hetsa upp sig över, det är ju vinter och fullt naturligt. Jag passar på att njuta av det istället... även om det blev gymmet just ikväll.

Crosstrainer, 15 min

Jag hade egentligen planerat löpning 30 min innan kvällens pass men alla löpband var upptagna! Aldrig varit med om dylikt, irriterande.

Roddmaskin, 20 min

Körde 2:20-2:25 min/500 m och det kändes enkelt. Skön känsla att orka både med flåset och styrkan, knappt svettig. Väldigt olika beroende på dagsform känns det som.

X-fit, 30 min


Snön och trafikkaoset innebar dock att vi bara var fyra tappra deltagare på kvällens crossfit-pass. Dessto större fokus på oss som var där och det var omöjligt att maska.

Kvällens övningar bestod i stort av:
Benböj med hantlar och kickar.
Armhävningar på bänk.
Burpies.
Axelpress sittandes på boll.
Flies liggandes på boll.
Upphopp och benböj på bänk.
Bicepscurl m hantlar.
Triceps bakom huvudet på boll.
Fällkniv med bollen fram och tillbaka.
Planka på boll med magindrag.
Balans på boll, knästående.


Vackert och/eller besvärligt


Svettig och lycklig efter ett härligt träningspass.

Kommentarer
Postat av: Malin

Visst är det härligt med snön!! Fast känner att det inte behöver komma ner mer, räcker bra som det är nu. Lite halvläskigt att åka bil till jobbet i snöyran. Sen fastnade bilen i snön så jag kom ingenstans när jag skulle till Friskis igår vilket medförde att jag blev riktigt sen och fick springa dit. Annars är det hur härlgit som helst ju :)

2010-02-04 @ 10:03:37
URL: http://healthandliving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback