DAGENS SKIDÅKNING


Fläta får mig att dra paralleller med folkdräkt/Dalarna/skidåkning...

Längdskidor, 1 tim 48 min

17 km. (inkl transport i djupsnö till spåren)

Idag var det varmare ute! Trots att solen gömde sig bakom massa moln så visade termometern bara en ynka minusgrad och jag var lite orlig över dagens valla. Chansade på rött och jag är tacksam över att det gick vägen.

Kände mig dock törstig hela tiden och min lilla miniflaska om 25 cl tog slut efter de två första varven. 

Sommarpratarna Jens Lapidus och Björn Ulvaeus höll mig sällskap när jag testade att åka med ipoden för första gången. Tiden gick faktiskt fortare och jag glömde bort att snegla på klockan som jag gör annars hela tiden.

Idag var det fokus på stakning och åter stakning. Stakning med frånskjut börjar kännas bättre och bättre. Blev tom kallad för att skolexempel av en familj som pekade ut mig för sina barn: "Så där ska det se ut..." Jo, tack, det kan jag leva på ett tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback