DAGENS SKIDÅKNING

Längdskidor, 1 tim 7 min

12 km.

Ikväll var det lite kallare igen och frosten bet sig fast i håret och vinden ven i öronen. Trögare än någonsin i spåret men känslan var trots det positiv. Så härligt det är när det goda humöret håller i sig. Att detta pass motsvarar en åttondel av Vasaloppet känns inte skrämmande utan överkomligt.

Fokus på stakning och jag fick upp pulsen rejält på att köra korta stakningsintervaller blandat med "vanlig åkning" runt två olika spår. Känning i knäna idag igen, både muskulärt på ovansidan och även i leden som är överrörlig och det kändes lite instabilt...

Medelpuls: 168
Maxpuls (under passet): 184

Jag ska inte tjata mer om hur fantastiskt vackert det är i skogen och i skidspåret men lägg bara till att det var stjärnklart och att snön knarrade så där som den bara kan göra när det är riktigt kallt ut... Underbart!


Snöig, svettig och snorig...

Med dagens pass är jag uppe i 42 mil. Det är ju riktigt bra. Nöjd. (Och ytterligare tre mil är planerade på lördag i och med Tjejvasan)

Kommentarer
Postat av: Malena

42 mil! Imponerande! Ska bli så roligt att följa dig och läsa sen när det är "på riktigt"!!!



/Malena som var ute och sprang igår i solen och den gnistrande snön, så vackert!

2010-02-24 @ 07:29:08
Postat av: Malin

42 mil är ju superbra!!

Perfekt uppladdning med Tjejvasan nu i helgen. Det kommer gå så bra för dig!!

2010-02-24 @ 08:52:56
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Härligt att du har återfått känslan! Och kanske framförallt, lusten för att åka. Samma här - känns toppen att det är dags på söndag.

2010-02-24 @ 09:26:27
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Lina

Wow 42 mil är superbra!! Du är grym på skidorna!

Jag har faktiskt inte valt ut några skidor ännu, det har inte funnits någon tid bland målar- och snickarjobben. Får se om jag kommer iväg innan säsongen är slut eller så får jag börja nästa vinter!Jag skulle gärna vilja prova på skidlycka! Det låter så härligt när du skriver!



Jo i sommar måste du bege dig upp hit. Eller kanske tidigare :-) Luleå är fantastiskt fint, det måste jag säga! I sommar får vi dra ut med båten och glida runt i skärgården och besöka fina öar!



Längtar!!!



I helgen kommer det att gå super för dig!

Håller tummarna att spåren är bra och att ni får fint väder!



Heja heja!!!



2010-02-24 @ 12:25:24
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Åsa

Kul! Du är verkligen en inspiration Annika. Visst är det ”riktiga” vasaloppet som du ska åka? Eller åker du öppetspår? Minnet är bra men kort. :)



Jag tänker verkligen vila för att komma till start. Jag tror att jag kommer att starta i andra ledet om jag inte ljuger nu. Det låter lite för bra för att vara sant. Så bra förberedd är jag just nu.



Var startat du?



Hoppas att vi ses där!

2010-02-24 @ 15:01:20
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: Anki

Härligt! Önskar jag också kunde åka men min förkylning gör att det blir noll träning fram till loppet nu...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback