DAGENS SKIDÅKNING

Längdskidor, 56 min

10 km.

Hela dagen har andats skidlycka och tankar på pannlampa, mörkerkörning och till och med ett mer eller mindre fattat beslut om att investera i glidvalla-prylar och en tro på min egen förmåga i det avseendet låg till grund för kvällens glädjande pass.

En överraskande inbjudan om skidpass gick före kvällens planerade tvättstuga och det var bara att kränga på sig de redan insvettade skidkläderna igen. Sällskapet yppade en en idé om stakningsintervaller och det var precis vad jag hade hoppats på.

Med glädjen för skiåkningen kommer viljan att utvecklas och att bli bättre. Min stakning behöver definitvt förbättras och slipas på. Med Therese goda råd i bakhuvudet och alla andra tips jag samlat på mig bokstavligen högg jag mig fram i spåret ikväll... och något lossnade. Det gick så bra, kändes så rätt, gick så fort och jag kände direkt att det var ett genombrott för min del.

Spåret var perfekt flakt och lagomt långt och temperaturen behaglig, snön vacker och så jag som kände mig som en maskin (precis som Therese beskrivit det) och outtröttbar. Uppskattar den mentala känslan mer än den fysiska just nu. Det har varit en djup svacka de senaste veckorna...

(Sedan var skidorna bakhala som attans och jag sträckte baklåret flera gånger när jag försökte diagonala i de backar som trots allt fanns men vem bryr sig om det när man kan staka?!)


Härligt härligt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Heja heja!! :-)



Sådana upplevelser är Lycka som du beskriver! Härligt!



Fit for fight :-)



Kram!!!

2010-02-19 @ 07:07:28
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Malin

Härligt att läsa om din skidlycka!!

Klart du kan glidvalla, skittrist men inte så svårt egentligen.

2010-02-19 @ 07:47:45
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Malin

Glömde önska trevlig helg! :)

Kram

2010-02-19 @ 07:48:17
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: frida

Precis, se det braiga, se det underbara. Vilket skönt pass, är nästan avundsjuk på din upplevelse :)!

2010-02-19 @ 21:04:25
URL: http://fridfullt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback