DAGENS TRÄNING

Löpning, 45 min

Idag blev det äntligen löpning! Och jag hade faktiskt sett fram emot det.

En extra bonus att få springa utomhus och ikväll dessutom med sällskap av sambon som hare. För mig gör det en otrolig skillnad att få sällskap. Jag kan ta i det där lilla extra och försöka ta mig över bekvämlighetströskeln. Jag inser att jag normalt sett strävar efter en skön nivå och att jag knappt vågar hitta nivån där det blir jobbigt eller flåsigt när jag springer själv. Idag kämpade jag från c:a tio minuter in i passet och nästan hela vägen fram, in i mål.

Det krävdes mental styrka att peppa mig själv att inte ge upp trots att benen skrek till huvudet att de vill börja gå. Jag förhandlade med mig själv, resonerade och försökte hitta motivation i att fortsätta lite till, lite längre och det fungerade. Det är helt enkelt inte lika enkelt att ge upp när någon springer bredvid.

Det är väl förmodligen ett pass i mängden men det var en skön känsla att övervinna min egen feghet och bekvämlighet. Mysspringa får jag fortsätta med men jag måste få in några tuffare pass ibland också. Nöjd med dagens pass där jag trots slitet njöt av en härlig vinterdag, snö och tio minusgrader åter igen. Jag är bortskämd.


Kulturens hus sprang vi förbi...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Heja dig, det är grymt inspirerande att läsa hur du gör framsteg med löpningen :) "ingenting är omöjligt" som Gunde säger! Mycket fokus på kondition nu, hinner du med någon styrka? Måste vara fantastiskt bra att bygga upp bålstabiliteten när man satsar på att springa långlopp?

2010-12-07 @ 23:50:18
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se/
Postat av: Malin

Härligt med så mkt träning utomhus. Kanon med en hare :) Ibland behöver man nån som drar, så lätt att springa i bekvämlighetstempo. Hoppas på att kunna springa lite jag med, intevallerna med Peters klubb är kanon. Kanske kan bli lite snabbare till våren, på tiden :)

2010-12-08 @ 09:24:07
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Vad skönt att få draghjälp i löpningen! Som du säger så behöver man ju överge mysspringningen ibland och ta i lite mer. Vill också ut och springa men här är det -18 grader idag och det är för kallt för mig!

Tack för de snälla orden om min pepparkakskyrka :)

2010-12-08 @ 16:35:28
URL: http://ullisanteckningar.blogspot.com
Postat av: Karin

Körde tufft jag med, men dessa pass är ändå skönast efteråt... fast jag kan även känna mig lite tuff under tiden, särskilt när en kille på gymmet kom fram och sa: "Det såg ut att gå snabbt det där, 12km/h iaf såg jag, eller kanske snabbare?"

Jag: "Jo, 17,5 på de kortaste intervallerna, 12 var uppvärmning..." ;-)



Häpp, häpp!!

2010-12-08 @ 19:10:49
URL: http://karintanker.blogspot.com
Postat av: Jonna

Härligt med vinterlöpning, och att varva löpning med skidåkning!

2010-12-08 @ 20:28:20
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Elin

Duktig du är! Saknar dig härnere.KRAM

2010-12-08 @ 21:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback