UPPLÄGG

Funderar på upplägg, träningstimmar, intensitet och fördelning. Inrikting och fokusering. Variation, vanor och alternativ träning.

Antingen en massa blaj blaj och tomma ord eller så viktig planering och nödvändigheter för att må bra.

Om jag ska springa mer måste jag skära ner på någon annan typ av träning. Tre gånger i veckan låter rimligt så här på förhand men hur ofta har jag tänkt det och hur många veckor har jag faktiskt praktiserat det? Svar: Ofta respektive typ aldrig. Alternativ träning däremot är jag en hejare på.

Den första åtgärden torde ske på det mentala planet, att prioritera löpningen. Att planera in löpningen och stå fast vid det.

OK, lördagens pass är planerat - nu återstår att genomföra.

Och vad ska jag träna ikväll för att kunna springa på lördag?
Det är klurigare än man tror det här...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja men visst är det svårt. Min löparsatsning har just fått sig en törn pga en lite för kännbar hälsporre för att det ska vara ok. Så i helgen blir det förmodligen styrka imorgon och tennis på söndag. (ok, tennis är kanske inte helt bra för hälsporren heller, men jag kan inte låta bli... ;-))Mitt förslag är att köra styrka överkropp idag för att fixa löpningen imorgon.

2010-08-06 @ 13:49:52
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

Hej, gullig blogg du har!(:

Nu är det så att jag behöver din hjälp för att komma bland dom 10 bästa, och vinna!

Ifall du gillar min bild så kan du länka sidan så man kommer till min bild till andra, eller så kan du rösta varje dag ifall du vill(:

http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=8520



Ifa du inte vill ha liknande kommentarer så ber jag om ursäkt!

2010-08-06 @ 14:07:37
Postat av: Linnéa

allt bra denna fredag? :P

2010-08-06 @ 14:15:24
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: boris jelic musik blogg

hej :D

Vad tycker du om rihannas och emines senaste singel?

Kommentera på min blogg :P

2010-08-06 @ 14:37:05
URL: http://mmuusikk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback