SPINNINGSÖNDAG

Uppvärmning, 20-25 min

Lugnt i fem min och sedan runt 10 km/h i 17-18 min, en sista höjning till 11,8 km/h innan jag var klar. Det var jobbigt för flåset idag. (Men roligt att springa - jag vill springa varje dag nu)


Spinning, 60 min

Det har inte blivit mycket spinning på sistone och jag gruvade mig lite för att köra med David som instruktör, han är stenhård och pushar hela tiden så det är omöjligt att lata sig! Och det är ju bra när man är där för att träna! Hade även sällskap av Elin bredvid mig och det gör det hela ännu roligare.

Idag var det totalt superroligt, jobbigt, tungt och snabbt om vartannat, fantastiskt svettigt och massa bra låtar. Istället för att gå på krogen och dansa till alla hits så kan man gå på spinning och digga loss. Härligt att få känna sig stark och bra.

Konstigt att flåset känns så bra på spinning när jag vet att jag inte har något bra löparflås. Kondition som kondition borde det vara (?).




Kommentarer
Postat av: Ulrika

Sådär! Nu har jag lagt till dig på funbeat.



Men det där med kondition är lurigt, jag anser att jag har rätt så bra kondition i allmänhet, fixar ju tennisen väldigt bra konditionsmässigt och brukar aldrig ha nåt problem att klara av tuffa intervallpass på Friskis tex, men har betydligt svårare att träna upp löparkonditionen. Så nog finns det olika slags kondition?

2010-08-09 @ 09:07:07
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Åsa

Å härligt med en spnningsöndag!

2010-08-09 @ 14:26:20
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: lina

Jag har också kommit in i någon löparperiod nu:-) idag var det riktigt roligt att springa, kände verkligen löparglädje efter passet :-) Det duggade lite ute så luften var helt perfekt, mycket syre och kroppen gjorde bra gensvar! Roligt när det känns så :-)



Åh kul med nytt spinnpass! Härligt när man får ta i rejält och kämpa!! Tack för låttipsen!:-) Har nu lagt till stamp on the ground på listan :-) alors on dans tror jag också det blir och självklart natteravn :-) goo låt! Har fått ihop en lista nu på låtar så nu ska jag välja och lägga ihop ett bra pass :-)



Vet inte vad vi kommer att hinna med nu, känns som att det är något varje vecka, och så vill vi hinna med en tur hemåt också. Men det skulle vara grymt att göra kebne!!



Nu är det en dag närmare helgen :-)



KRAM!

2010-08-09 @ 18:58:14
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Suzan

Jag har mkt bättre flås på cykeln än när jag springer o bättre flås på cykeln utomhus än när jag spinnar inomhus...

2010-08-09 @ 23:26:38
URL: http://www.ettdussinpannor.blogspot.com
Postat av: Katten

Fasiken, jag fattar inte heller det där med spinningflås och löparflås. Visserligen lite olika muskler som jobbar, men ändå. Vore mkt intressant att få svaret på den frågan!

2010-08-10 @ 11:01:05
URL: http://stockholmkat.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback