FJÄLLVANDRING, SYLARNA-BLÅHAMMAREN

Vandring, 5 tim 30 min

19 km.


Helgens längsta vandring. Och den regnigaste.

Kameran fick inte riktigt vara med idag eftersom det var mer eller mindre full regnmundering på och det mesta blev fuktigt under turen.

Vi började med att gå tillbaka ett par kilometer tillbaka längs leden och nu fick vi nedförsbacke istället för uppförslutning som vi hade dagen innan. Sedan gick vi över ett böljande landskap med utan någon vidare rolig vy under molnen.

Eftersom vi saknade karta så kunde vi bara hoppas på att ett vindskydd skulle dyka upp och ge oss ett komfortabelt stopp för lunch efter vägen. Och det gjorde det också. Jag hann dock få en dipp innan och kände mig helt hopplöst slut och ledsen innan jag förstod att det var dags att fylla på med energi. Lätt att glömma bort när det går bra att gå och fikapauserna inte kommer lika ofta som vid soligt väder. Ett par godisbitar senare så var humöret på topp igen.

Det var regn och uppehåll omvartannat men dagen gick fort och vi var framme i god tid till den tre-rätters-middagen som vi förbokat. Dock var det nära att vi gick förbi fjällstationen p.g.a. den extremt dåliga sikten. Det var först när vi var jämnsides med ett av husen som vi insåg att vi var framme! Skönt med tid för dusch, ombyte och mingel.

Middagen bestod av en salladsbuffé och så var det självservering. Det bjöds på Championsoppa, Lax med rostad potatis och Citronpaj. Menyn lät till en början inte särskilt tilltalande men jag måste tillstå att det var vällagat och smakade mycket bra. Speciellt med ett glas rött vin till.

Det blev en tidig kväll i sovsalen och jag hade för ovanlighetens skull lite svårt att sova. Mycket endorfiner i kroppen, tankar om ditt och datt och nya ljud som snarkningar och kraftig blåst gjorde att jag vaknade titt som tätt under natten...



När vi lämnade Sylarna började det regna...


Erika bygger på ett stenröse efter vägen


Molningt


Påpälsade, jag och Erika.


Notera Tobbes Five Fingers som han vandrade största delen med!


Vägskäl


Här har det klarnat upp något


Salladsbuffé


Middagsbordet

Kommentarer
Postat av: Suzan

Det ser fantastiskt ut!

2010-08-17 @ 10:30:07
URL: http://www.ettdussinpannor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback