DAGENS TRÄNING

En skön helg är till ända. På hemmaplan för min del och med mor och far på besök. Mycket sightseeing, god mat och frisk luft. Prat om livet och framtiden och annat mys. Hann även få till ett träningspass innan kvällens middag.

Vädret har varit lite svajigt men jag prickade in solsken och en väldig värme när jag värmde upp med en löptur runt Strömmen innan jag gick in på gymmet och svettades.

Löpning, 20 min

3,5 km. Skönt att få vara ute och jag försökte pressa på lite eftersom jag skulle tillbaka och hinna till pump-passet inom en halvtimme. Det kändes som om det gick lite bättre än förväntat. Jag ligger och pendlar mellan tung jogg och något som kan börja likna löpning. Dock har jag inte kört med Garmin på länge och jag tror inte att det går så fort ännu. Om jag håller i och springer nån gång i veckan så ska jag snart börja med klockan igen...

Styrketräning, 60 min

Body pump. Vi var bara fem starka på passet och jag tyckte det var skönt. Valde att inte lassa på massa vikt men visste att det skulle bli tungt ändå. Extra hantlar på utfallen, de är en favorit. Lika så armhävningar, dips och situps. Löjligt nog för att jag ser sådan skillnad där jämfört med för ett år sedan då jag knappt kunde göra några få armhävningar på knä...

Känner mig även taggad att komma igång med träningen inför hösten. Min favoritårstid, ur träningssynpunkt i alla fall!


Men sommaren är inte slut än..

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hösten är en favorit för mig också! Gillar lugnet och att det finns en massa tid för träning.

2010-08-02 @ 09:16:05
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fin bild! Nej sommaren är nog inte slut än, hoppas jag. Bra av dig att prioritera träning trots att föräldrarna är på besök.

2010-08-02 @ 20:48:03
URL: http://fridfullt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback