HEJ OCH HÅ

Liket lever. Tillfrisknandet går stadigt åt rätt håll. Till min hjälp har jag nyttjat apotekets alla receptfria förkylnings-medikament, c-vitaminer i alla former jag kunde hitta på och så de gamla beprövade tricken: Sömn och mat.

Ett par av de roligare inslagen på menyn har varit en välsmakande spenat-våffla med chevre och rökt lax samt... årets första grillmiddag!





Utöver detta har jag toppat med en pasta som överraskande tog sig i på en, låt säga topp-5-lista över pastarätter, en helt superb tre-rätters-meny i äkta trettio-års-firande-anda där köttbiten fick mig att strunta i tillbehören och enbart avnjuta den helt ljuvliga köttskapelsen och en så avslutades helgen med en hotellfrukost...


Desserten bestod av citrontarte, sorbet av vit choklad och mynta-mousse


Frukost, dock utan pannkakor...

Och som om inte allt detta vore nog så fick jag spendera större delen av söndagen med finaste finaste Frida och bland annat avnjuta en lunch utomhus i solen.


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad synd att det inte blev så att vi sågs nåt i helgen, hade ju vart såå kul!! Gamla o trötta på lördagkvällen och Peterabstinens på söndagen :)

Vore så kul att ses snart, men du har ju fullbokad kalender :) Vi är lite sugna på att åka norröver på semestern, kommer du vara där nåt eller åker ni iväg på äventyr hela sommaren?



Nu är jag hungrig och dina bilder gör inte saken bättre. Vad gott med grillat och våfflan såg inte alls dum ut!!

Kram

2010-04-19 @ 11:57:43
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ja, det var som en dröm :) Bara kärleken som fattades i hundspannen, då hade det varit fulländat :)



Din våffla gav mig faktiskt lite aptit här i sjukstugan!

2010-04-19 @ 16:20:15
URL: http://pluppan.blogg.se/
Postat av: frida

Det var fint att ha dig vid min sida båda på lördag och söndag! Skön söndag och jag är glad att jag kude göra din mysig trots bortfall.

2010-04-19 @ 17:38:28
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Postat av: Lina

Oj så mycket god mat!

Verkar som en bra helg a la estocolmo :-)



Här i norr fortsätter snön att smälta :-)

Och jag bara ler!

Nu får sommaren ta och komma!!



Kram!

2010-04-19 @ 19:44:08
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Emelie

Vad skönt att du mår bättre och bra att du har kurerat dig med mat och sömn precis som man ska. Hoppas att du är frisk som en nötkärna inom kort igen!



Kram

2010-04-19 @ 21:13:53
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vad härligt med lunch i solen, det är vår på riktigt! :)

2010-04-19 @ 22:05:26
Postat av: Anki

Det var jag som skrev nyss men inte lyckades få med mitt namn..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback