FREDAG!

Härliga fredag blir en vilodag(resdag).

Väskan är packad på nytt och jag ser fram emot en helg i Norrland igen. Träningskläder finns med men jag känner mig lite oroväckande förkyld och håller tummarna att det är något snabbt övergående.

Idag är en extra god fredag för att jag har bestämt mig för att köra ytterligare en lite nyttigare 30-dagars-period.

Målet blir alltså att skära ner på godsakerna som bara slinker ner utan att jag riktigt märker det. Syftet är lite allt-i-allt med både Vätternrundan och att det skulle underlätta med mindre kroppsvikt och mer muskler på cykeln. Mycket är mentalt och att jag kan känna att jag själv bestämmer och gör ett aktivt val. Att sluta äta godis hade jag inget bekymmer med sist, det svåra är att låta bli när jag "får" äta. Bikiniformen har jag inte brytt mig så mycket om men det är ingen nackdel om jag kan känna mig lite mer bekväm på stranden, där jag kommer hänga redan om en månad.

Fikat på jobbet i form av morotskaka blev en grapefrukt för min del. Gott och dessutom bra med c-vitaminer i förkylningstider.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag kör en 7-veckorsutmaning, måååste komma igång igen!

2010-05-01 @ 14:40:31
URL: http://metrobloggen.se/annoula

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback