EN DAG I SKOGEN

Vandring, 3 tim 35 min (totalt ute 6 tim 15 min exkl bussresa)

21 km.

Här på busshållplatsen startade min tur. Fullastad med c:a 8 kg packning, en ny funktionsskjorta ( så nördigt!) och gympaskor än så länge...



Planen var att hålla mig till större skogsvägar i avsaknad av både karta och lokalkännedom.



Styrde mina steg mot Sörsjön och var glad och nöjd så länge det fanns skyltar och längdangivelser.



Ett idealiskt rastställe. Jag svettades en hel del i solen idag och det är viktigt att fylla på med vätska och energi för att inte krafterna ska ta slut innan man är hemma igen.



Jag blev fantastiskt glad när jag hittade lite trattkantareller! Det är så härligt att hitta en liten täppa och så när man sätter sig ner på huk så hittar man bara fler och fler och upptäcker till och med att man nästan klivit på dem...



Traskar vidare... 

Vilopaus och njuter av tid för mig själv och av att få filosofiera över allt och inget och hur jag vill att framtiden ska se ut. Att titta upp på talltoppar är underskattat.



Men dagens höjdpunkt var ändå att få stanna och fika. Omringad av skogen, med vitmossa och lingonris under baken och ett stilla vatten framför... Varmchoklad och smörgåsar när de smakar som bäst.



Sen gick jag lite på måfå, uppför, uppför, uppför i många kilometer och för att göra en lång och jobbig historia kort:

Började bli trött. Kände inte igen mig. Pratade slut på pengarna i mobilen. Fick smått panik. Tappade bort mig helt. Såg farliga MC-killar som drack öl. Gnällde på pappa som ringde för att han inte visste var jag var. Frågade om hjälp på en hästgård. Blev upplyst om att jag gått helt fel. Fick skjuts av snälla Elin ända hem.


Kommentarer
Postat av: Träningsglädje

mysig dag även om det blev lite jobbigt på slutet... :)

2009-09-12 @ 23:51:45
URL: http://www.traningsgladje.se
Postat av: emelie

Jag känner verkligen igen mig. Har en förmåga att gå vilse då jag har noll lokalsinne. Men om man ska se det positivt så brukar det resultera i rejäla motionsrundor =)Härligt och ge sig ut på en vandrartur!

2009-09-13 @ 08:24:28
URL: http://emelille.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilken underdag vandrardag! Skönt att vandra ensam, det är bra för själen. I skogen får hjärnan och tankarna jobba ostört.



Vilket äventyr det blev på slutet, tur att det ordnades sig tillslut.



Ha en skön söndag!

Kram!

2009-09-13 @ 09:40:08
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Petra

Nice work! Jag är nyss hemkommen från en veckas fjällvandring i Nordnorge med höststormar, hagel och kyla. Men skönt var det ändå :)

2009-09-13 @ 11:10:58
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Miss Agda

Låter underbart med vandring, för mig var det 2 år sedan senast nu och då var jag i alperna och det var verkligen underbart!

Ang dina frågor kring Mac-dator. Visst, du har helt rätt: funktions- och prestandamässigt är det ju inte värt pengarna, men ALLT är designat så att det är en fröjd för ögat, och materialvalen..mmm.. Och sedan så är det användarvänligt med. Men man måste vara kär i den, annars är det inte värt pengarna.

2009-09-13 @ 15:44:54
URL: http://www.missagda.blogspot.com
Postat av: Anki

Låter som en helt underbar dag. Förutom att du hamnade lite fel där på slutet då. Sådana dagar kan verkligen vara hur sköna som helst. Bara att få vara själv med sina tankar och naturen..:)

Postat av: Malin

Åh vilken härlig dag du verkar ha haft! Känns som om jag skulle behöva det, helt uppe i varv, alldeles stressad =/

2009-09-13 @ 20:29:16
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: mickehero

Känner också igen mig då mitt lokalsinne är under all kritik. Jag brukar försöka använda mig av gps:en i min telefon när det kniper vilket fungerar bra under förutsättning att man vet åt vilket håll kartan ska peka på telefonen vilket inte är helt självklart alla gånger. Jag har lyckats hamna vilse ändå alltså ;-).

2009-09-14 @ 21:06:55
URL: http://trimmadelvisp.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Men söta du, din stackare som gick vilse, tur att det finns snälla människor som hjälper! Mysigt med svampplockning och utflykt i alla fall. Jag har själv aldrig plockat svamp men jag har bestämt att det måste bli ändring på det snarast!

2009-09-20 @ 19:44:03
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback