DAGENS TRÄNING

Löpning, 43 min

7 km.

Har spenderat helgen på annan ort tillsammans med en hel familj och haft händerna fulla av söta barn som ömsom skrattar, busar och gnäller, gråter för att sedan komma och kramas. Det har varit svårt att både hinna och motivera sig för att träna.

Idag kom jag dock ut i ett närliggande skogsspår och körde 2,5 varv vilket var helt underbart. Soligt, vackert och - håll i er - roligt att springa i skogen! Ett stort plus inför nästa helg och Lidingös utmaning.

Stor minus är dock att backarna tar kål på mig. Jag kan motivera mig att springa upp men väl uppe håller jag på att säcka ihop. Tinningarna spänner, halsen pulserar, brösten håller på att sprängas och benen bär knappt...

Kommentarer
Postat av: Andréa

Ett tips är att gå i det värsta backarna (som typ abborrbacken). även om det kanske går långsammare uppför så har du igen det genom att ha mer ork efteråt!

2009-09-21 @ 09:38:19
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: izza

Härligt att få läsa om lite löparglädje härinne!!! :D Backarna kommer gå som en dans med lite tävlingsadrenalin :P



Själv känner jag mig faktiskt riktigt pigg idag, så jag räknar med att springa på lördag!!! Lite nervös blir man! Jag har aldrig sprungit längre än 23 km, som visserligen blev 22 km med Garmin....

2009-09-21 @ 21:30:47
URL: http://runrunner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback