DAGENS TRÄNING

Spinning, 75 min

Nytt upplägg på måndagspasset, men minst lika bra som det förra. Massa härliga låtar och tuffa intervaller. Jag körde slut på det sista i benen när vi stod upp och jobbade. Det kändes att jag sprang igår men på ett bra vis.

Styrketräning, 45 min

Ville komplettera med lite skidträning så jag körde blandade övningar för styrka i överkroppen. Darrar faktiskt nu i armarna när jag skriver och det är inte ofta jag lyckas ta ut mig så när jag styrketränar själv. Känns bra!

Biceps, hantlar 6-7 kg, 3 x 30-15 st.
Axlar, hantlar 3 kg, 3 x 15 st.
Triceps, kickback 3-4 kg, 3 x 22 st.
Ryggstol, 15, 14, 12 st.
Triceps, vikt bakom huvudet, 5 kg, 3 x 10 st.
Triceps, cc rep, 23 kg, 3 x 20 st (ökning).
Situps, raka, sneda 3 x 25 st.

Kommentarer
Postat av: izza

Härligt jobbat att komma igång med träningen redan igår, dagen efter racet!! :D Själv haltade jag mig fram både i söndags och igår :P



Men idag ska jag testa lite lunchspinning tror jag. Se hur benen reagerar! Hehe. Dessutom ska jag inleda min långa styrketräningsperiod idag inför skidsäsongen! Man får ju lägga i en extra växel nu! Det är bara 4 veckor kvar till första skidhelgen!!!!! Vad roligt det ska bli!!



PS. Klart du kan! Det är ju ett helt år kvar til nästa gång! Då kommer du ju ha både vasan och stora vättern i bakfickan, då bara måste man ju ha ett till moment till samligen :D :D: :D

2009-09-29 @ 09:09:32
URL: http://runrunner.wordpress.com
Postat av: Träningsglädje

men åh, tack SNÄLLA!! :)

2009-09-29 @ 15:32:56
URL: http://www.traningsgladje.se
Postat av: Jesper Hjortsberg.

Vi får hoppas på en bra isvinter då! :) För någon större snömängd har jag inte sett på flera år, annars hade skidor varit roligt!

2009-09-29 @ 17:45:27
URL: http://jesperhjortsberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback