ROSA

Till skillnad från många andra bloggare så är rosa en färg jag inte förknippar mig själv med. Jag är mer svart, vit, beige, möjligen grön och brun eller blå. Många färger går före rosa i min värld. Med ett undantag... den rosa färgen som förknippas med kampen mot bröstcancer. Oktober månad är utsedd till en rosa månad vilket knappast gått att missa?

Redan i somras engagerade jag mig i Ride of Hope där man totalt cyklade 125 mil för Barncancerfonden.

Nu i oktober anordnas 24-timmars-spinning i Göteborg i Rosa Bandets namn.



Gänget från Ride of Hope har nu dragit ihop inte mindre än 3 cyklar x 24 (ja, egentligen 25) timmar! Jag ska delta och har anmält mig till totalt sex timmars cykling. Det innebär att jag skänker 480 kr direkt till forskningen. Så kul det känns att cykla för en bra sak!

Till min besvikelse insåg jag att jag bokat ett pass just när Kari Martens ska hålla sin föreläsningen så jag missar den tyvärr. Men... till min stora glädje såg jag däremot att jag lyckats boka in två pass med video till spinningen. Det är något jag alltid velat testa! Det blir en spännande helg och något att se fram emot.


Kommentarer
Postat av: ola

Här i stan hade de (kanske har kvar) spinning på ett ställe där de hade klippt ihop bataljer med Lance Armstrong och Jan Ulrich från tour the france som de körde på storskärm. Hörde av cykelpolare att det var skitfränt men jag har inte heller testat det. Ge en bra utförlig rapport om hur det var.

2009-10-02 @ 19:02:40
URL: http://cykelola.blogg.se/
Postat av: Malin

Låter kul! Synd att det är lite långt t Göteborg.,

2009-10-03 @ 10:23:24
URL: http://motmaran.blogspot.com
Postat av: Susanna

Hej!

Roligt att du ska vara med och cykla, jag också. Har inte riktigt bestämt vilka pass än bara... Var där en sväng förra året också, men jobbade helg så jag hann bara med en tidig timme innan jobbet började. Det var dock en otrolig upplevelse att lämna den regniga höstmorgonen utanför och stiga in i en varm rosa värld. Hur coolt som helst :)

2009-10-04 @ 10:05:50
URL: http://powersus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback