I DID IT!

Seriöst, vilka jobbiga minuter hemma efter jobbet. "Ska jag, ska jag verkligen, vill jag... borde jag inte... har jag inte ont, hinner jag verkligen..." osv. Tur att jag och Emelie hade kommit överens om att testa tillsammans. Vi var lika hispiga båda två.



Fick för mig att jag behövde ladda med energi och blandade en banansmoothie men ångrade mig så snart jag druckit upp den och mindes alla gånger jag fått ont i magen och håll av att ha ätit för nära ett löppass. Jag brukar ju aldrig äta någon innan jag tränar. Vilket dumt påhitt den här gången, det skulle jag säkert få ångra...

Lyssnade på Bodil Malmsten prata om ångest och att det är att vara rädd för något som inte är farligt. Så sant så!


Otroligt nervösa

Sen kom Emelie och hämtade mig och vi satt tillsammans och bubblade, funderade och peppade. Så härligt att ha sällskap och att vi gick igenom samma process. Men vi gjorde det! (Tjoho!)

Vi mötte upp löpklubben Tjalve och tränade deras tisdagspass som består av intervaller! Det var ett blandat gäng och väldigt befriande att känna igen ett par ansikten i gruppen. Min spinninginstruktör, en man från Antiloperna och så några jag sett på Funbeat. Vi välkomnades och fick en snabb genomgång.

Idag bestod intervallerna av 5 varv runt banvallen på Söderleden och därmed tio stycken intervaller. Innan dess uppvärmning 2,5 km och det var tungt och nervöst bara det. Sen sprang vi intervall-banan ett varv på test innan vi satte igång med intervallerna.

Det var väl ungefär så där jobbigt som jag trodde att det skulle vara och jag var väl ungefär bland de långsammaste som jag trodde att jag skulle vara... men det var helt ok. Jag var ju där för att träna, ta ut mig och så småningom förbättras!


Otroligt nöjda efteråt!


Så glad!

Jag hittade inte pulsbandet i stressen innan så jag har lyckades inte registrera så roliga data. Och dessutom hade jag inte tid att fippla med klockan under intervallerna utan allt är registrerat som ett pass.

Hastighetskurvan

Kommentarer
Postat av: frida

Härligt tjejen! Där ser du, det gick ju bra. Du gjorde det och du dog inte :). Blir lite sugen själv på att hänga på en löparklubb.

2009-10-20 @ 22:05:08
URL: http://fridfullt.blogg.se/
Postat av: Andréa

Klart det skulle gå bra, det visste jag ju :) Jag var typ långsamast på intervallträningen igår, och jag är ändå tränaren!! :)

2009-10-20 @ 22:27:04
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Anki

Vad härligt! Intervaller måste jag verkligen komma igång och träna mer. Fick ju lite extra inspiration nu...:)

Postat av: Emelie

Jag ha nästan undvikit din blogg på senaste tiden för att slippa bli påmind om all träning du sysslar med och avsaknaden av träning i mitt liv. Vi är inne i den mest hektiska perioden av att skriva omdömen och rätta prov och jag tycker att jag jobbar dygnet runt. När jag kommer hem orkar jag nätt och jämt laga mat och slänga mig i soffan. Så nu har jag fått klaga lite och ska nu gå över till att vara lite ner positiv;). Vad kul att du börjat träna på det viset, det verkar sjukt jobbigt men kul! Skönt och vara vuxen och inte behöva se det som en tävling också utan för vad det verkligen är, grym utveckling för en själv. Galet att vättern redan är fullbokad! Inte för att jag hade tänkt att ställa upp, haha men så långt i förväg. Tur att du hunnit boka! Lite lång och lite oorganiserad kommentar. Sitter på bussen till jobbet och knappar på mobilen. Ville mest visa att jag lever och läser;). Stor kram

2009-10-21 @ 07:56:51
URL: http://greiddnos
Postat av: Malin

Vad roligt att ni gick iväg!! Roligt dessutom att du träffat Emelie irl. Bloggvärlden är härlig!

2009-10-21 @ 08:06:16
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Miss Agda

Vad kul!!!! Kram

2009-10-21 @ 21:26:30
URL: http://www.missagda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback