DET GÖR ONT

Alltså, det här med träningsvärk. Igår älskade jag den. Den sköna känslan av att ha gjort något rätt så att musklerna svider och det kändes från topp till tå. Kollegorna på jobbet undrade, redan då, om jag var skadad när jag "haltade" omkring.

Men inatt... på väg mot dag två efter cross-fit-passet: Jag som alltid sover som en stock, från att jag lagt ner huvudet på kudden och tills att klockan ringt i ungefär 30 minuter, vaknade gång på gång under natten! Av att det gjorde ont när jag försökte vända på mig. Det stramade ända från ryggsluten, ner över hela rumpan och till baksidan låret. Jag försökte sömndrucket ta i med armarna för att rulla runt och det gjorde också ont, i bröstet, i triceps och biceps! Och så upprepades detta ett oräkneliga gånger under natten.

Imorse kunde jag knappt komma ut sängen. Jag kände mig så hopplös att jag skrattade högt i min ensamhet och åt min egen tragikomiska uppsyn. Så där att jag önskade att jag kunde se mig själv utifrån.

Det här toppar alla dagar av träningsvärk tidigare. Det måste vara en kombination av söndagens löpning, måndagens spinning + styrka och tisdagens x-fit + styrka. I tisdags kände jag verkligen hur jag pressade ur det allra sista ur benen. Igår blev det en vilodag och idag har jag svårt att komma på någon alternativ träning för den här stackars kroppen... dessutom ska jag bli utbjuden för att fira min Tjejklassiker! Det, å andra sidan, gör inte ont.

Kommentarer
Postat av: Malin

Äsch strunta i träningen idag, det kaa du göra med gott samvete. Gå ut o fira din Tjejklassiker i stället, det är du mer än värd!!

2009-10-01 @ 09:58:04
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Sofia

Andra dagen känns alltid som en käftsmäll.. ;) men de blir bättre på 3:e dagen.. :)

2009-10-01 @ 15:34:59
URL: http://ellybrittasofia.blogg.se/
Postat av: ola

Det är inte första gången du formulerar känslor kring träningen så bra. Det är väl därför jag läser här så ofta. Sitter själv med träningsvärk idag, bävar för morgondagen då det är dag2 efter styrkan :-(

2009-10-01 @ 19:59:59
URL: http://cykelola.blogg.se/
Postat av: izza

Jag tänkte det när jag läste om att du först varit på crossfit och sedan EFTERÅT kört egen styrka, att det verkade jobbigt och träningsvärksframkallande. Och det var det visst också :P

2009-10-02 @ 18:54:57
URL: http://runrunner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback