TYP B

Så länge jag kan minnas så har jag varit kvällsmänniska, d.v.s. väldigt morgontrött. Med fördelen att jag är väldigt kreativ på kvällen/natten.

Mer sömn är ett av mina hälsomål. Jag försöker bli bättre på att gå och lägga mig, trots att jag inte är trött, bara för att orka gå upp tiidgt nästa dag. Så vad händer en fredag när jag inte måste kliva upp. Jo, jag sitter uppe och vips så är klockan 03 på natten utan att jag ens hunnit reagera. Och det i sin tur gör att jag sover bort halva lördagen, eftersom jag kan och tycker att jag förtjänar en rejäl sovmorgon för en gångs skull.

Således ingen morgonträning idag som jag hade planerat lite löst. Jag känner mig ledig, ledig från träningen i helgen. Det har varit så mycket den sista tiden och jag har ingen lust att ha dåligt samvete så nu bestämmer jag mig för att det var vila jag behövde.

Jag har funderat på hur samhället fungerar i det här avseendet. Läs mer om kvällsmänniskor här.

Kommentarer
Postat av: frida

Varför skulle du ha dåligt samvete? Klart man ska vila och hoppa träning om det inte är skoj eller nödvändigt. Fint att få en uppskattande blomma!

2009-11-08 @ 23:31:02
URL: http://fridfullt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback