DAGENS TRÄNING

TYVÄRR har jag känt av benen/benhinnorna idag bara när jag gått och visste att jag borde vila från löpningen. Bidragande var även att ingen av de andra tjejerna kunde gå på träningen heller så då fick det bli alternativ träning istället.

Styrketräning, 30 min

X-fit. Blev jätteglad när jag insåg att jag skulle kunna hinna gå på detta pass. Idag med nytt upplägg. Inte riktigt lika bra eller jobbigt som tidigare.

Upphopp på bräda med djupa benböj.
Armhävningar m en hand på bräda, 3 x 30 sek, snabbt tempo.
Planka 60/45/30 sek.
Utfallssteg med hantlar.
Axlar lyft rak arm fram.
Magövningar med tre stationer x två, på boll, sneda och raka benlyft.
Ryggövning, simning.

Styrketräning, 30 min

Kände mig slut och lätt oinspirerad efter x-fit. Fick sällskap av Ola. Körde extra armövningar med hantlar. Flies, biceps, triceps bakom, axlar fram, vinklade axlar, axelpress c:a 8-12 rep x 3. Mer magövningar, situps på boll, 5 x 30-20 rep, plus benlyft hängande.

Rodd, 15 min

10 min: 2:20 min/500 m.
Intervaller 1 min: 1:50-2:00,
1 min: 2:30,
...i tre intervaller, till 15 min.

(3000 m 13:45, pb)

Spinning, 60 min

Fick en liten spark i baken av en kille som värmde upp på roddmaskinen bredvid mig som undrade om jag skulle spinna. (Vi brukar ofta vara på samma pass) Varför inte tänkte jag och fixade en plats på Carinas tunga tunga back-pass. Det kändes i benen, speciellt för att hon är så noga med tekniken och korrigerar hållning, höfter och motstånd hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken grym träningskväll det blev för dig! Riktigt flow i din träning nu, du är superduktig!

2009-11-25 @ 07:28:50
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Anki

Vilken träningskväll, bra jobbat! Själv hoppas jag på att bli frisk så att jag också kan träna igen. Så länge får jag inspireras av er andra bloggare...:)

Postat av: Miss Agda

Herregud vad du kör tjejen! Visst vilar du tillräckligt för din träningsdos/vecka är ganska så stor?

Intressant att läsa 10 saker om dig förresten :-)

Kram

2009-11-25 @ 19:20:28
URL: http://www.missagda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback