UTMANING

En liten utmaning från Erica som jag lätt kunde svara på.

Skriv ner 5 saker som du ska göra under 2009 samt 5 personer du vill utmana.

Under 2009 ska jag:


1.) Fullfölja tjejklassikern: Cykla tjejvättern/Simma tjejvansbro/Springa Lidingö tjejlopp (tre i en alltså)

2.) Fortsätta prioritera träning i vardagen - leva hälsosamt (Bonus: Vara bekväm i bikini på stranden)

3.) Resa, se något nytt, någonstans - och helst miljövänligt
4.) Ta hand om mig själv och dem runt omkring mig, eftersom jag tycker om mig och dem

5.) Lära mig mer om min kamera och ta ännu fler bilder

Utmaningen är väl mest att få ner allt man vill göra i fem punkter. Det finns mer saker jag vill, borde och kommer att göra under 2009...

Jag tror verkligen att det är nyttigt att ha mål. Det har jag märkt tydligt, inte minst vad gäller träningen. Det är även bra i arbetslivet och på det privata planet. Man blir på något sätt mer medveten om att tiden går och saker händer. Jag har möjlighet att ha ett finger med i spelet och påverka. Möjlighet att göra vad jag vill. Eller försöka ta reda på vad jag vill och vad jag skulle kunna göra för att komma närmare... Dessutom är tankens kraft stor.

"Utmanar" ingen - eller alla som vill.


Kommentarer
Postat av: Anna Drott

Bra mål och utmaningar!



/Anna - alias Viktdrottningen :)

2009-05-14 @ 18:23:54
URL: http://viktdrottningen.blogspot.com
Postat av: JoHo

Det är trevliga - och lagom realistiska - mål du har tycker jag! Och jag tror dig helt om att det är nyttigt med mål, både korta och långa :) Hoppas att du lyckas uppfylla dem! Kram!

2009-05-14 @ 23:17:53
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Emelie

Mycket bra mål, relaistiska men ändå något man måste kämpa för. Jag hade kunnat skriva under på flera av dem. Jag ska absolut anta utmaningen så fort jag hinner...Borde kanske göra det med en gång och skriva med examensarbetet på listan ;)



Lycka till med målen i alla fall!

2009-05-15 @ 09:38:51
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: emilia

Bra att ha mål!

2009-05-15 @ 20:51:22
URL: http://enmilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback