MORGONJOGG

Jogging, 32 min

5 km.

Ännu mer plågsamt än igår. Psykologiskt knäckande att det känns så illa som att jag måste börja om helt med löpningen. En kort period i vintras/våras kändes det ju lätt att springa och jag visste att jag kunde springa 10 km. Idag var första 1,5 km sjukt plågsamt och min puls var uppe över 180 fast jag försökte sakta ner! Det kändes som om jag inte kunde jogga långsammare utan att för den sakens skull stå helt stilla.

Jag försökte ta övertaget om kroppen och säga att det var jag som bestämde men jag trodde hjärtat skulle hoppa ut ur bröstet. Fick släppa Eglina och låta henne springa vidare när jag fick stanna och gå i en uppförsbacke. Sen lunkade jag långsamt efter. Usch och fy vad arg och besviken jag var.

Fick en liten chock och en bra insikt när jag gick igenom tiderna och hastigheterna på klockan. Det var inte så dåligt som jag trodde och som det kändes! 32 minuter på 5 km innan frukost och med två stopp är en helt ok tid.

Min slutsats: Jag har blivit fartblind av cyklingen och tyckte att det gick mycket långsammare än vad det faktiskt gick. Plus att jag hade trötta ben också...

Kommentarer
Postat av: Malin

Tackar tackar! Jag är mer än nöjd. :)

2009-05-31 @ 17:48:16
URL: http://malinhalsofreaket.devote.se
Postat av: Malin

Ja kroppen är ju lite seg på morgonen så man kan ju inte räkna med samma ork, tycker det gick bra för dig!!

Kände samma i fredags när jag åkte ut o sprang tillsammans med en som skulle jogga lite lungt innan marathon i lördags. Jag orkade dock inte hänga med i hans lugna tempo ;( Men efter cyklingen blir det koncentration på löpning.

Har pratat lite med Anna om att anmäla oss till Göteborgsvarvet nästa år. De öppnar anmälan idag. Ska du med??

2009-06-01 @ 08:50:57
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: izza

Haha, jag ligger steget efter Malin idag ser jag ;) Vore ju superskoj om du också ville hänga på på Göteborgsvarvet!! :D



Jag tänkte skriva en kommentar om din löpning och att det är klart att det inte känns som man flyger fram jämt och att du faktiskt cyklat en hel del senaste tiden så det är klart att benen inte alltid är sugna på att springa också. Men du hade ju med tidens hjälp insett också att det var en helt okej löptur! :)



Hoppas du får en bra vecka!

2009-06-01 @ 08:54:01
URL: http://runrunner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback