DAGENS TRÄNING

Cykling, 126 min

52 km. Ikväll har jag varit ute på min första riktiga cykeltur! Det blev en riktigt lång och fin runda upp till Kolmården och Marmorbruket. Cyklade med två skor! och det gick vägen!

Se sista kilometrarna kände jag av rumpan och började fundera mer aktivt på val av trosor. Skulle helst slippa allt vad sömmar heter.

Trött i ryggen, nacken och armbågarna. Och mer och mer i benen också. Skön känsla!

Noterar för mig själv att jag behöver en riktigt vindtät jacka och så får jag nog ta med skidhandskarna om jag ska åka på sena kvällsturer vid vattnet igen, det drog ganska kallt och blev fuktigt i luften.

Cykling, 20 min


C:a 5 km. Uppvärmning och nedvarvning, innan klockan slogs igång och efter den slogs av.


Utsikten från bruket, ännu vackrare i verkligheten...


Min springare!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ingen dålig tur du fick till det!! 52 km det är bra!! Ja det blir lätt kallt på kvällen så handskar är ett måste. Jag har köpt ett par utan fingrar när det inte är så kallt. Skönt även att ha nåt på händerna för att slippa valkar. Kör cykelbyxorna utan trosor så slipper du skarvar. Jag har dock kört med trosor på träningsrundorna men på Vättern blir det nog utan. Sedan smörja stjärten med vaselin....haha....låter väl trevligt! :) ;) Vad gör man inte för sporten =)



Jag har redan en våtdräkt som jag använde när jag simmade Tjejsimmet. Dock en billig sak som är inhandlad på Lidl =) Måste kolla så den inte vittrat bort i källaren, det var ju ändå 4 år sen jag använde den.

2009-05-20 @ 10:01:51
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den ser snabb ut cykeln, och med cykelbyxorna från ett annat inlägg blir ni nog ett snabbt ekipage :)

2009-05-20 @ 17:10:52
URL: http://marathonjohan.wordpress.com
Postat av: tony

Märket Assos har en kräm som hjälper "sätet". Chamois Créme. Riktigt bra med en lite kylande effekt, och kasta trosorna dom hör inte hemma i ett par cykelbyxor.

2009-05-24 @ 18:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback