LÖRDAGENS CYKLING

Cykling, 1 h 40 min.

42,8 km.


Underbar solig och varm dag. Fick inget sällskap idag så jag vågade mig inte på någon annan sträcka än den jag redan klarat av till Söderköping. Oj, vilken motvind det var på vägen ner. Dessutom trötta ben, efter gårdagens cykling, vårruset eller tisdagens body pump? Mina ben har fått jobba lite på sistone...

Cyklade för första gången i korta cykelbyxor och ett vanligt funktionslinne. Löste problemet med hängslena på ett galant sätt om jag får säga det själv. Drog dem över huvudet för att få "brottarrygg" och bästa möjliga solbränna.



Det tog 40 minuter ner och sen slappade jag i solen i ett par timmar, tittade på folk, drack massor av vatten, lyssnade på ljudbok. Innan jag åkte åt jag ett halvt hamburgermål. Det är svårt att äta när det är varmt tycker jag men jag förstod att jag behövde något mer än frukost i magen innan jag vände hemåt.


Jag lutade pärlan mot slussvaktens lilla stuga


Jag solade och tittade på båtarna som åkte in i slussen

Skönt med vinden i ryggen. Råkade ut för första lilla missödet på cykeln när kedjan hoppade av i en uppförsbacke när jag skulle växla ner. Som tur var så tog det iaf inte tvärstopp och till min stora tur så gick det ett par cyklister uppför backen, bara tio meter framför mig. Mannen i sällskapet hjälpte mig med kedjan och på bara några sekunder så var jag uppe på cykeln igen. (Jag vet att jag borde kunna sätta tillbaka kedjan själv men det var skönt att få se hur han gjorde så jag kan det nästa gång)

Medelhastigheten blev 25,64 km/h.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback