TJOHO!

Nytt rekord!

Löpband, 56:42 min.

10 km.

Jag satt hemma, hungrig och funderade på att strunta i träningen men så beslöt jag mig för att gå ner och springa en stund. Jag har trots allt skamligt nära till gymmet. Ställde in hastigheten på 10,5 km/h och tänkte att 5 km ger en tid under 30 min och det skulle vara skönt... Men redan efter 15 min hade jag väldigt ont i vänster ben, på framsidan precis utanför skenbenet och trodde att jag skulle bli tvungen att bryta. Det släppte märkligt nog efter en stund och jag siktade på de 30 minutrarna i huvudet. Väl där tänkte jag att det vore skönt att få till några minuter eller kilometer ytterligare. När jag väl gjort de slitiga första 30 minuterna är det bara att fortsätta. Och efter 40 minuter kändes det lite lättare. Nu siktade jag på 10 km i huvudet och jag visste att om jag "bara" fortsatte i samma tempo så skulle jag få en tid under 60 min. Sista 12 minuterna var jag riktigt svettig och fick ta i lite mer i tanken men det gick relativt lätt att springa. Underbar känsla att öka till 12,5 km/h i två minuter innan de magiska siffrorna 10 km stod på skärmen!

Melodifestivalen och Lady Gaga tog mig hela vägen in i mål. Vilken skillnad motför att sitta hemma framför tvn.


Röd och svettig, men glad!

Kommentarer
Postat av: Malin

Bra kämpat! Starkt att gå iväg och träna när man inte alls är sugen. Dessutom gick det ju galant, kul kul!

2009-03-31 @ 07:39:19
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Lina

Bra jobbat :-) Det är så himla härligt när man under träningen får extra energi, man vet inte vart den kommer ifrån men plötsligt finns den bara där och det ger ju en sådan enorm kick :-)



adrenalinet sprutar och det är så skönt :-)



Trevlig tisdag!



2009-03-31 @ 09:03:58
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Lina

Bra jobbat :-) Det är så himla härligt när man under träningen får extra energi, man vet inte vart den kommer ifrån men plötsligt finns den bara där och det ger ju en sådan enorm kick :-)



adrenalinet sprutar och det är så skönt :-)



Trevlig tisdag!

2009-03-31 @ 09:09:49
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Emelie

Oj, vad bra, det är ju super ju, att slå rekord när man egentlogen inte alls räknar med det! Grattis! Jag tänkte själv sticka ut och springa idag eftersom det tyvärr inte finns några sktiviteter på gymet som lockar mig på onsdagar. Nu fick jag lite extra sug och energi av att läsa ditt inspirerande inlägg!



Alltså, tusen tack för din otroligt söta kommentar om min blogg. Jag blev så glad och stolt kan du tro :) Det måste ha varit en härlig komplimang att få minsann?! Dessutom är det otroligt fin kritik att du sitter och läser min agamla inlägg istället för att jobba, haha, eller så säger det något om ditt jobb ;) Nej, men jag förstår dig, jag är likadan, kan fastna flera timmar ibland. Det är faran med att ha mycket frihet på jobbet. Själv sitter jag ju hemma och skriver examensarbete och när inspirationen tryter är det så mycket roligare att läsa och "prata" med bloggare.



Nu ska jag dock tillbaka till arbetet. Ha en riktigt skön dag!



Kram Emelie



PS. Jag ställer upps om guide i Paris närsom, det är bara att bjuda med mig på resan ;)



2009-04-01 @ 12:18:39
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Elin

hmm..undrar om mitt vänsterben har smittat ditt... Bra tid förresten, det här med löpningen kommer gå galant för dig!

2009-04-01 @ 17:57:11
Postat av: Lina

Bra jobbat :-) Det är så himla härligt när man under träningen får extra energi, man vet inte vart den kommer ifrån men plötsligt finns den bara där och det ger ju en sådan enorm kick :-)



adrenalinet sprutar och det är så skönt :-)



Trevlig tisdag!



2009-04-02 @ 07:48:36
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback