MER TANKAR...

Helt uppslukad av mina tio kilometer idag. Funderar på det faktum att jag måste ha ett nytt mål. Vad är rimligt, 55 minuter? Jag tror iofs att det finns lite mer att ta av redan nu. Om jag hittar en bra dag, äter lite bättre och kanske kör lite uppvärmning innan så tror jag inte att 55 minuter är omöjligt...

I övrigt ska jag ställa om till fem kilometer för att försöka göra en bra resultat på Vårruset. Vilken hastighet är rimligt att hålla då? Orkar jag 11,0 km/h eller 11,5 t.o.m? Är det bäst att hålla en jämn hastighet eller bättre att växla lite upp och ner? Jag känner mig själv alldeles för dåligt på löpfronten märker jag. Dessutom vet jag att jag inte vågar ta ut mig och alltid sparar på krafterna tills jag är säker på att jag kommer orka. Fega Annika eller taktiska Annika.

Och.sen.så.ska.jag.börja.cykla.på.riktigt.
(När jag köpt mig en riktig cykel)

Bara två månader lite drygt till Tjejvättern!

Kommentarer
Postat av: izza

Vad härligt att komma under timmen på milen!!! Jag är inte riktigt där än, men borde nog klara av det snart också :)



Jag ser också fram emot BBC! Däremot Gunnars pass känns lite skrämmande, men samtidigt väldigt spännande! Hehe. Har inte gått på något liknande någon gång förut. Jag tänkte smyguppvärma med Friskis&Svettis "Crosstraining"-pass som kör igång 14/4. Hinner ju prova på det två gånger innan BBC iaf ;)



Nu ska jag alldeles strax ut i blåsten och springa lite!

2009-03-31 @ 17:59:35
URL: http://runrunner.wordpress.com
Postat av: emilia

55 min på milen tror jag att du klarar!

På vårruset är det bäst att stegra upp farten speciellt eftersom att det är så trångt i början

2009-03-31 @ 19:43:16
URL: http://enmilia.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh det är ju så himla kul och motiverande att träna för ett mål!Klart att du kommer att klara det! :-)



Oj jaa nu smäller det snart av för Vättern. Inte alls lång tid kvar. Spännande! Har du funderat något mer på vilken cykel du ska köpa?



tack vad söt du är, tycker om det röda bandet :-))



Jo nu har nedräkningen börjat! Det känns helt overkligt!



Det finns trådlöst internet på hotellet så jag kommer att uppdatera vad som händer :-)



Trevlig tisdagkväll!!

2009-03-31 @ 20:23:05
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Malin

Tror absolut inte att 55 min är någon omöjlighet för dig!! Bara att köra så kommer det.

Så sugen på att testa att springa, var nog två år sen jag tog ett löpsteg.

Ja bara två månader kvar...tiden går fort. Dags att ut och testa nya cykeln känner jag. Nu har ju snön försvunnit så nu finns det ju inga undanflykter.

2009-04-01 @ 08:15:32
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: ola

Klart du klara 55 min. Tips: kör utomhus och kör ca 1-2 min långa intervaller där du håller hög hastighet. vila 2-4 min emellan och upprepa 6-8 ggr. Då ökar (förhoppningsvis) din vanliga löphastighet och din löpekonomi.

Cykeltips: Bara cykla. Vart du än ska. Den vanan tillsammans med all din andra träning gör tjejvättern till en baggis.

2009-04-01 @ 17:49:54
URL: http://cykelola.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej! Jag har lagt ut modellbilder på min blogg från min senaste plåtning, kika gärna in och kommentera vad du tycker!:)



www.abckarin.blogg.se

2009-04-01 @ 17:55:00
URL: http://abckarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback