FÖR FÖRSTA GÅNGEN

Jag tycker att det är speciellt att göra något för första gången. Många saker, gjorde man ju första gången när man var så liten att man inte kommer ihåg det. Därför är det häftigt att uppleva något för första gången nu när man är mogen nog att ta emot det och förstå/reflektera/njuta över att nu har jag gjort det.

Ikväll har jag, inte mindre än TRE helt nya upplevelser. Det största, viktigaste och roligaste var intervaller.

Jag tycker generellt inte om att göra som alla andra, flyta med strömmen, och så vidare. Men intervaller, som alla verkar träna, kan jag faktiskt inte heller låta bli. Det verkar ju vara grejen, stommen, utvecklingen i löpning?

Så idag pillade jag med klockan FR 405 för att få hjälp med just intervaller. Bestämde mig för att köra avstånd istället för tid och började lite på känn...

Det blev fel några gånger, eller i alla fall inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men det är ju lite av charmen med första gången också. Och innan det var färdigt så hade jag sprungit på en gångbana, fram och tillbaka åtta gånger och tagit tid. Roligt! Om än ovant.

Löpning, 45 min

Uppvärmning, 2,6 km
Test 250 meter
Intervaller 8 x 200 meter
(Vila/Jogg 100 m mellan varje)
En extra 200 m utanför passet
Nedjogg 1,8 km


Små siffror över mina första intervaller

Jag sprang intervallerna på mellan 55 sek och 1:01 min - c:a 4:20-5:03 min/km.

Medelpuls: 173
Maxpuls: 188

Kommentarer
Postat av: Malena

Jag är inte så haj på sånt här än men det ser ut att vara ett toppenpass tycker jag! BRA jobbat!

2009-06-17 @ 06:37:03
URL: http://bredablick.wordpress.com
Postat av: Malin

Japp intervaller is the shit :)

Jag avvaktar med intervallerna till juli. Nu måste jag ju följa min tränares schema stenhårt ;)

2009-06-17 @ 07:46:32
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Emelie

Gött att hitta saker även i vuxen ålder som testas för första gången, jag vill gärna testa nya saker hela livet och hoppas på att äventyrslustan kommer att kvarstå :) Till exempel hade det varit grymt att lära sig spela fiol! Jag ska också testa intervallträning inför mitt livs första lopp i augusti (på tal om att testa nytt!)



Kram Emelie

2009-06-18 @ 14:51:26
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback