DAGENS TRÄNING

Cykling, 127 min

55,5 km. Trotsade min blyghet och rädsla och anslöt, för första gången (idag igen!) med CK Antilopen, Norrköpings cykelklubb. Jag var på plats först och sedan ramlade det in, uppskattningsvis mellan 10 och 12 killar/män i cykelbyxor. Ingen annan tjej.

Det bestämdes att vi skulle cykla mot Kolmården och tillbaka. När vi cyklade iväg blev det så att två killar höll mig sällskap i ett lite långsammare tempo än de övriga. De hade gulblåa cykeltröjor med Sverige skrivet på ryggen. Det kändes proffsigt att cykla med proffsen...

Kul även att få mer cykeltips ang kadens, hållning, tecken i klunga och att få testa att ligga riktigt nära bakom en annan cyklist. Det går så sjukt lätt då. Tänk om jag hade kunnat få lite sådan hjälp på Tjejvättern, vilken skillnad det skulle ha varit.

Åkte uppför en lång och seg backe i Oskarshäll men jag tyckte det gick över förväntan. Trevlig kväll och skön tur.

Summa summarum så ska jag nog ge mig själv chansen att fördjupa min bekantskap med cykelklubben några till gånger. Det här kan bli något...

Kommentarer
Postat av: Malena

Att du vågar :-) Jag har funderat på samma grej men bangar ur direkt :-) Det där med att cykla i klunga avskräcker mig. Jag är en fegis :-)

Men du är tuff och duktig! Heja!

2009-06-18 @ 06:46:20
URL: http://bredablick.wordpress.com
Postat av: Elin

Kul! Hörde att du hade träffat min kompis Stefan, har kom in här nyss och var grymt avundsjuk på din fina cykel :-)

2009-06-18 @ 07:12:58
Postat av: Anna

Modigt och roligt!

2009-06-18 @ 08:22:27
URL: http://metrobloggen.se/annoula
Postat av: Lina

Vad roligt :-)



Lärorikt att träna med andra cyklister :-) Klungkörning är ju ett moment som är bra att öva på och visst ger det extra hjälp :-) Man bara flyger fram där bak :-)



Har du några tips på träning inför vansbro?

Funderar på att ta mig an den utmaningen :-)



Ha en fin tosdag och trevlig midsommar!



2009-06-18 @ 08:23:18
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Anki

Vad kul att kunna träna med andra och samtidigt lära sig en hel del nya tips. Ligga på rull bakom någon ska ju vara jättebra om man kan det...



Måste ta mig ut på en cykeltur något tag jag å tror jag. Ska ärligt erkänna att det inte blivit något cykelpass sedan Tjejvättern..:(

Postat av: Andréa

Vad kul! Jag borde också testa att träna (springa) med nån klubb!

2009-06-18 @ 09:37:17
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Malin

Nä vad roligt!! Kul och lärorikt kan jag tänka mig.

Jag är skitsugen att cykla tillsammans med Örebrocyklisterna. De har cyklat i olika motionsgrupper varje söndag hela våren men jag har inte anslutit pga en viss orsak (x). Nu vet jag dock inte om de kommer fortsätta med det efter Vätternrundan men är det så kommer jag ansluta ändå.

2009-06-18 @ 17:18:14
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: emilia

Vad roligt, det är väldigt bra och givande att träna i en grupp!

2009-06-18 @ 20:14:37
URL: http://enmilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback