SEMESTER

Själva ordet känns så fridfullt och härligt och borde också innebära ledighet och massa härliga stunder men i flera veckor så har det tvärtom bara känts jobbigt. Prestationsångest och känsloladdat: "Vad ska du göra på semestern?".

Jag har inte vetat var jag ska fira, med vem jag ska fira eller hur. Inte ens med min vildaste fantasi har jag kunnat föreställa mig någon önskesemester . Dock är/var tre veckor inplanerade så att det ska/skulle bli någonting av det hela. Det gick så långt att jag funderade till och från på att helt strunta i sommarsemester. Jag är så rädd om mina semesterdagar och vill inte slösa bort dem på att ligga hemma. Jag vill ha uppstyrt och planerat och saker att göra.

Det finns en massa platser på jorden som lockar och som jag aldrig har besökt. Sedan tillkommer önskemål om att jag ska kunna åka själv, helst klassas som miljövänligt, gärna lite äventyrligt. Det finns massor av saker jag vill pröva men det blev en låsning av att det var "semester" och nu skulle alla drömmar uppfyllas, eller något sådant ambitiöst...

Men nu har jag en idé. Det känns verkligen extra skönt att kunna slappna av lite nu när planerna börjat utkristallisera sig och istället kunna lägga energi på att planera och längta. Tjoho!

Kommentarer
Postat av: Marina

Va kul att mitt recept kom till nytta. Blev det bra månne? :) Själv tycker jag det är supergott med rabarber- och jordgubbspaj! Och stort lycka till med dina planer. Spännande!

2009-07-02 @ 21:48:22
URL: http://wondrous.blogg.se/
Postat av: Emelie

Oj oj oj vad jag känner igen mig, semestern, då måste man ha fantastiska saker på gång, eller i varje fall något väldigt kul som man längtat efter. Förra året åkte jag och Erik till hans föräldrarhem i Kalmar och sen gjorde vi utflykter till Öland därifrån. Det var väldigt regningt så mestadels av tiden låg vi nerbäddade på en madrass i vardagsrummet och kollade på film. Jag har aldrig haft en så lugn semester och det var ljuvligt. Jag tror att tricket är att inte vara hemma, inga måsten, inga planer om man nu verkligen bara vill slappna av. Annars är det ju bara att köra på och boka in och planera men det blir ju så lätt fel. Hoppas i alla fall att du njuter av semestern och att den blir bra hur den än blir.



Ja, alltså det där med pendlingen är ju inte så underligt att du missat, jag har ju försökt att vara lite semianonym och inte lämna ut annat än att jag bor i Malmö (inte så svårt att gissa liksom) och att jag pluggat i Lund (inte heller helt otippat) Praktiken och mitt jobb som jag ska börja med till hösten har jag valt att inte avslöja orterna till eftersom det är elever och kollegor och så vidare och du vet om man råkar skriva något på bloggen som inte är okej och så vidare. Jag tänker att så länge bloggen förblir okänd för min arbetsplats så är det bra. Även om jag såklart skulle kunna berätta för dig till exempel, men ja du fattar :)



Kram Emelie

2009-07-03 @ 18:08:19
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback