NÄSTA UTMANING

Det ingår inte i tjejklassikern och kanske inte klassas som en sport - men det är trots allt  friskvård och naturliv på hög nivå och det är vad årets sommarsemester handlar om:
F j ä l l v a n d r i n g
.

Jag håller som bäst på att förbereda mig, ladda och handla allt som krävs och bloggen har ju tidigare hjälpt mig att sortera mina tankar. Så jag tänkte bara informera om att det kan bli lite fjäll- och vandringsfunderingar och senare rapporteringar här, om allt går vägen.


Mitt första och förmodligen viktigaste (och dyraste) inköp

Det är alltså ytterligare en dyr sysselsättning det här. Jag har behov av rejäla kängor, bra byxor och ett funktionsregnställ. Dessutom massa andra praktiska saker. Förhoppningsvis så är det en stor startkostnad men inköp med lång livslängd så att man har igen detta i längden. Det kostar att ligga på topp. 

Kommentarer
Postat av: Dessi

Åh vad skoj! Fjällvandring är verkligen en sån sak jag skulle vilja testa på nån gång :) Lycka till i letandet av kläder osv.! :)

2009-07-08 @ 23:39:00
URL: http://www.dessi.se
Postat av: Malena

ÅH vad roligt! Nu blev jag avundsjuk. Jag vill också fjällvandra, har alltid velat. Men jag kan tro att det är dyrt...

2009-07-09 @ 09:41:32
URL: http://bredablick.wordpress.com
Postat av: karin

Åhh, jag blir också avis! Det blir ingen fjällen för mig i år, vi har köpt ett torp. Vilket är toppen det med, men jag tror inte att det finns något som är så avslappnande och vackert, utmanande och underbart som att vandra i de vackra svenska fjällen...



TIPS! Köp inget jävla triangakök. De tar 1000år att koka upp (och är du blöt hungrig och trött är det lång tid...) köp ett gaskök, kaffe innan du hunnit få upp sovsäcken (på tal om sovsäck, ska du vandra med en respektive rekommenderar jag en dubbelsäck, urmysigt).

2009-07-10 @ 15:49:52
URL: http://karintanker.blogspot.com
Postat av: JoHo

Åh... jag blir JÄTTESUGEN! Är "uppvuxen" med fjällvandring och har allt vandrat en del de sista åren också. Men nu var det ett tag sen. Säkert 3 år eller så. Är DAGS! Fast med min mage.. eh, kanske NÄSTA sommar :p HOppas i alla fall att du hittar bra grejer - funktion ÄR viktigt på fjället! :D

2009-07-11 @ 23:51:05
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Emelie

Se där, aldrig tar hon paus ;) Det verkar ju hur kul som helst men jösses människa hur orkar du? Och dyrt! Men som du säger, vill man ligga på topp så får man betala för det. Hoppas vandringen blir mödan och pengarna värd :)

2009-07-12 @ 22:57:11
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback