DAGENS TRÄNING

Cykling, 1 tim 59 min

52,6 km. Dags för onsdagens träning med cykelklubben. Riktigt roligt idag! Vi hängde ihop i stor klunga genom Åby, Strandvägen, Oskarshäll, anstalten, Krokek och sedan efter en utförsbacke var vi fyra personer som blev avhängda. Men vi bildade en egen liten klunga och jag drog en del och det gick fort och det var jobbigt. Körde ett par korta spurter på slutet med Jonas och sen kändes det bra i benen.

(Kom upp i 40 km/h på raksträcka med enbart benstyrka! ...det var enligt Jonas cykeldator, enligt min Garmin blev det 38 km/h)

Skön tur och trots att vi både hörde åska och såg blixten så klarade oss utan en enda regndroppe. Kvavt och svettigt dock men det är härligt med sommar!


Trött men riktigt nöjd och glad efter träningen


Kolla in monsterbacken!

Kommentarer
Postat av: Anki

Vilket pass, bra jobbat! Grymt imponerad av er tid på 40km/h på ren benstyrka. Det är ungefär vad jag har när jag trampar i nedförsbackarna..;)

Postat av: Lina

Låter som ett grymt bra träningspass :-)

Härligt att ta ut sig ordentligt! Det har blivit alldeles för lite cykling för min del :-( men nu till helgen ska vi upp till norr och ta med oss cyklarna så hoppas på fina turer där uppe :-)



Nu ska jag packa väskan och cykla iväg till stranden :-)

2009-07-02 @ 07:52:23
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Annelie

Du kan aldrig gissa vad jag har gjort nu på morgonen.=)



Jag har invigt mina nya joggingskor!=D Det blev iof både gång och spring (mest gång men jag har iaf kommit iväg) och det gick faktiskt lättare än jag hade trott.=)

Ha en bra dag på jobbet. I kväll tänkte vi ta Munken om du vill följa med.

Kram kram.

2009-07-02 @ 08:17:44
Postat av: Malena

Lysande, helt lysande!

2009-07-02 @ 09:25:04
URL: http://bredablick.wordpress.com
Postat av: Malin

Åh vad roligt det låter!! Nu är jag grymt sugen på att cykla. Var längesen nu, ska kolla om foten håller och kanske ta ett pass ikväll. Har även planer att cykla med Örebrocyklisterna på söndag :)

Tack för tummarna! ;)

2009-07-02 @ 10:03:49
URL: http://healthandliving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback