DAGENS TRÄNING

Simning, 60 min.

Oj jäklar vad jag har kämpat idag. Helt slut i hela kroppen och har flåsat som en galning efter två längder valfritt sim. Andningen är absolut svårast att få till och så helt plötsligt lyckas man med ett par kombinationer och lyckas blåsa ut och andas in och sträcka benen och lyfta armen och vrida huvudet och så känns allt så självklart... tills nästa kallsup. Har i alla fall skrapat ihop mina första tio längder sammansatt crawl och minst lika många ryggcrawl.

Invigde badmössan och det kändes bra för öronen och slippa ha håret som far omkring. Även lite psykologiskt att känna sig som en riktig simmare även om det var hemskt osnyggt samtidigt.

Promenad, 40 min.

20 min till badhuset och 20 min hem.

Kommentarer
Postat av: Malin

Känner igen mig i flåsandet. Inte lätt.

Har inte börjat crawla ännu, håller fortfarande på med andning o bröstsim. Känner dock att det börjar bli dags att prova, känner att jag fått in snitsen med andningen vid bröstsimmet så nu behöver jag nya utmaningar :)

2009-01-21 @ 08:27:05
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Lina

Den klockan verkar vara super! Att se hur långt man springer och sådant är ju jätte bra!



Tycker du ska se filmen, en helt fantastisk saga som berörde i hjärtat!



Kommer ihåg när jag tränade crawl, det svåra är ju andningen, man pustar och pustar och blir helt slut! Men det viktiga är att man vågar att glida med simtagen och att man är lugn och följsam med andningen, det tar tid men sedan när man kommer på flowet så blir det en skön simtur :-)



kämpa på :-)

jag ska kämpa på med kureringen, heja kroppen!



2009-01-21 @ 10:29:22
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback