DAGENS TRÄNING

Simning, 60 min.

Har avklarat den första kurstimmen och det var lite nervöst men roligt samtidigt. Vi gick igenom grunderna med bröst- och ryggsim och bensparkar och andning. Fick tom simma lite crawl på torra land. Ett otal kallsupar fick jag i mig men även feedback efter varje simmad längd och ett löfte om att jag kan lära mig att sparka med bägge benen som man ska vid bröstsim om jag bara koncentrerar mig. Otroligt nöjd med att jag en dryg timme innan kursen sprang på stan och köpte ett par simglasögon. De behövdes!


Tack, tack, tack mamma som skickade ner min gamla baddräkt med posten så jag slapp leta och prova fler i sportaffärerna. Finns det något värre plagg? Toppa med badmössa, näsklämma och glasögon så känner man ju sig förtjusande...

Promenad, 40 min.

Egentligen 20 min x 2. Tur och retur till badhuset.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad kul!

Du är så seriös så du har en riktig simbaddräkt. Själv kör jag sommarens bikinivariant :) Nä utan simglasögon skulle det inte gå så bra.

2009-01-14 @ 11:35:24
URL: http://healthandliving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback