FÖRBEREDD, ELLER INTE...

Med mindre än två veckor kvar så har jag roat mig med att summera min träning och se hur pass förberedd jag är inför loppet.

Skidåkning
November: 42 km
December: 61 km
Januari: 34 km
Februari (hittills): 10 km
Summa: 147 km

Styrketräning (som jag börjat tänka på lite för sent)
November: 70 min
December: 180 min
Januari: 345 min
Fabruari (hittils): 120 min
Summa: 735 min

Total träning
November: 34 pass / 1715 min (28 tim 35 min)
December: 34 pass / 1829 min (30 tim 29 min)
Januari: 36 pass / 1784 min (29 tim 44 min)
Februari (hittils): 11 pass / 537 min (8 tim 57 min)
Summa: 5865 min

Med dessa siffror bakom mig så blir det betydligt lättare att sätta mål framgent.

Jag har lagt in all träning på funbeat.se och det är verkligen något jag kan rekommendera. Dels blir det överskådligt och lätt att gå tillbaka och kolla och dels blir jag dessutom extra sporrad av viljan att få lägga in träningen och kolla hur kompisarna tränat. Det är toppen att kunna skriva kommentarer till träningspassen och jag kan även ladda upp data direkt från min gps-klocka till sidan.
 
Idag känner jag en liten längtan efter loppet. Kanske för att det är strålande sol och gnistrande snö ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback