DAGENS TRÄNING

Simning, 60 min.

Femte kurstimmen och jag kände direkt att mitt huvud inte riktigt var med mig. Jag vet inte om jag tänker för mycket, som vanligt eller om jag behöver koncentrera mig mer för att få till alla moment. Andningen tar knäcken på mig och när jag inte får tillräckligt med syre så fungerar hjärnan så dåligt.

Träningsvärk i benen och rumpan från igår dessutom men timmen gick fortare än någonsin. Körde mest bensparkar och några sammansatta crawl, först med simfötter och sedan utan.

Hela kalaset avslutades med att vi körde en lagkapp tillsammans med hela gänget, mixade lag. Jag hamnade på bana fyra och skulle simma fjärde sträckan, 25 m crawl. Det är sjukt hur nervös jag hinner bli bara för att det är något nytt och tävling, Men en snäll tjej tog min hand och peppade och när det var min tur så var det sååå kul och jag har nog aldrig simmat en längd så bra sammansatt tidigare. Andningen satt helt plötsligt på vart tredje simtag och lulften tog inte slut, jag kände hur benen sparkade hela vägen och hur jag fokuserade på långa armtag i mitten och helt plötsligt var jag framme vid kanten! Härlig känsla!

Promenad, 90 min.

Powerwalk med Annelie innan passet och sen promenad till och från simhallen.


Jag och Annelie i full fart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback