DAGENS TRÄNING

Styrketräning, 30 min.

Körde crossfit även denna måndag. Ännu roligare idag när jag visste vad som väntade. Härlig träning där svetten sprutar och andningen tar slut efter bara några minuter.

Varvade upphopp med armhävningar och situps/benlyft på låda med stång, utfall på låda och axelträning med hantlar, klättrande armhävning med knäböj osv. Var helt slut efter dessa 30 min och det syntes tydligen när jag mötte en bekant utanför lokalen. Han frågade vad jag hade kört och vad det än var så måste det varit tufft och synade mig nerifrån och upp. Genomsvettig och knallröd i ansiktet... Han trodde mig knappt när jag förklarade att passet bara var 30 minuter.

Crosstrainer, 12 min.

Kände att det var dumt att ta ut sig mer än nödvändigt och gick hem och vilade. Benen var som spagetti efter utfall och knäböj och armarna/skuldrorna/triceps har jag grym träningsvärk i. (Måste betyda att jag stakade bra igår!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback