DAGENS TRÄNING

Längdskidor, 55 min.

Totalt 10 km. 5 varv x 2 km-slinga.

Fick ett infall i fredags och hyrde en bil till idag för att kunna åka skidor. Efter att det kommit lite snö här upptäckte jag att det fanns ett spår bara tre mil härifrån. Typiskt nog fick jag migränanfall men med hjälp av medicin och en stor portion vilja (och lite tur) så lyckades jag ta mig iväg en sväng i mörkret. Som tur var fanns det elljus.

Glashalt i spåret och jag som hade varit duktig och vallat med super-glid dessutom. Det fick jag ångra bittert när jag stod på huvudet redan i den första nedförsbacken. Var rent ut sagt livrädd i alla backar och tyckte att det var en pina att åka. Härdade ut det andra varvet och siktade på tre varv för att kunna åka hem något så när nöjd. Men... jag började lära mig varvet, tycka att det var roligt att staka och glida fort, tom i uppförslut. Det var otroligt lätt, även uppför, så jag fortsatte. Efter fem varv och 10 km kände jag mig riktigt nöjd och stolt.


Jag kör bil


Jag livade upp vägen idag med den här färgklicken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback